Monday 29 August 2011

> 6 Blog Yang..

HOlla Peeps,

Seperti yang dijanjikan, 6 blog baru pilihan aku untuk nuffnang blog day 2011 (Rujuk entry semalam : Nuffnang dan Blog Day 2011) sedikit briefing mengenai BlogDay ni:

Blog Day was created with the belief that bloggers should have one day dedicated to getting to know other bloggers from other countries and areas of interest, and Nuffnang is proud to be celebrating the 6th Blog Day on 31st August 2011! 
On Blog Day, bloggers will post a recommendation of 6 new blogs, and this way, everyone will find themselves discovering new, previously unknown blogs thanks to the viral effect of social media. Sounds great, doesn’t it?

Here’s how you can be a part of Blog Day 2011: 
1. Spot 6 new blogs that interest you the most, preferably blogs which are different from your own culture, point of view and attitude. 
2. Share with us why you have recommended those 6 blogs – are they funny? Do they tell unusual stories? Maybe the photos are out of this world? 
3. Publish your blog post about your 6 recommendations by 11.59 pm, 31 August 2011. 
4. Fill in your details in the form below to submit your entry.


ready?





Mempunyai personaliti menarik, masih muda tapi berfikiran matang dan mampu menulis entry yang sangat menarik pembaca untuk membacanya, 1st time aku baca blog ni apa yang bermain di fikiran aku adalah "how old is she?". Seorang pelajar sekolah yang tinggal bersama keluarga di Indonesia, tapi asalnya dari Malaysia. She got a sister who also blog and have a good one, Fifiey Lychee Maration. Plus, dia ni sangat ramah, tringin nak jumpa dia secara personal.. 



Blogger yang membuatkan aku pening kepala dan tak kering gusi dengan celoteh dia.. Bukan sekadar blog personal yang menceritakan mengenai hidupnya, ia adalah blog yang berinformasi dan mempunyai banyak tips untuk dipelajari. Banyak juga aku dapat dari blog ni, dan banyak juga aku gelak bila aku baca blog ni. Jangan tertipu dengan header dia, kerana dia jauh lebih comel dari itu.. Jika anda inginkan humor + informasi, she got the package..




1st time kita masuk sesuatu blog, benda yang pertama kita nampak adalah header, dan bila aku tengok header blog ni, "This blog should be an interesting one!" and yes it is!!! Penulisan entry yang bersahaja dan spontan, selalu membincangkan topik menarik pembaca. Aku agak terkejut yang dia masih baru dalam blogging kerana gaya penulisan dia sangat bagus sampai aku sendiri tak terkomen apa yang dia tulis.. A blogger who can rise up to the top!



TLC Promise Me :
For the Children of Rumah Aman..




Blogger yang bagus dalam setiap hujah dia mengenai setiap isu, dan mostly current issues menjadi topik perbincangan dia.. Aku suka style interface blog ni, lebar dan menyenangkan pembaca membaca, dan untuk pengetahuan dia adalah seorang programmer yang juga menulis untuk Negative Zero, jadi kalau ada pertanyaan mengenai coding boleh tanya dia.. Banyak info berguna diselitkan di setiap entry dia.. Seorang blogger yang humble..




Satu blog berbahasa inggeris, sesuai dengan tagline dia "Interpretations for words that touches my soul" blog yang banyak menyelitkan quotes dalam setiap entry dia dan akan terjemahkan quotes tu mengikut pendapat penulis itu sendiri..  A simple simple blog with simple entry that will make people think..




Totally new blog on the block!!! Sangat rare blog yang mempunyai cerita mengenai haiwan sebab ramai yang tidak berapa ambil peduli pasal haiwan. Penulis blog ini ingin menukar pemikiran pembaca ke lebih positif terhadap haiwan, yang mana ramai tidak begitu mengambil perhatian dan menyanyangi haiwan. Blog yang menarik untuk di ikuti.. sesuai dengan tagline dia "here where we fight for their rights" blog ni mampu buka minda pembaca.


kalau nak join, sini


-zuan-
p.s : harap semua brpuas hati dengan pilihan aku.. sori la kalau tak terpilih.. 

19 comments:

  1. wawhh.. mcm nk knl2 jep ngn 5 5 ni hek9!~

    ReplyDelete
  2. antara yg terbaik..

    ReplyDelete
  3. time kasih la kate aku jauh lagi comel..bahahaha..*nak duit ayer lettew..

    argh..xde2..duit aye bulan dah abeh buat beli coki2 tok anak buah..:P..hahahaha

    ReplyDelete
  4. rasa mcm nak join je hehehehe

    ReplyDelete
  5. semua mantop! XD

    pompuan? cuba check namee :P

    ReplyDelete
  6. gudluck:)

    selamat hari raya der:)

    ReplyDelete
  7. Nice list you have here
    Linz followed 3 dari 5 yg disenaraikan
    Thanks ya
    Nak jd ur follower gak
    Follow me too

    ReplyDelete
  8. Oppss.. aku terselit kah ? hahaha... damn...

    anyway, thanks...

    ReplyDelete
  9. cara zuan mmpromosikan blog2 ni mmg buatkan readers rasa nk terjah la blog2 tu. haha. mmg ada bakat ni. influential. btw, blog2 tu mmg menarik pun. indah khabar, indah rupa. :)

    ReplyDelete
  10. Anonymous29/8/11 13:06

    wahhh thanks zuan. nanti terjah satu satu hee :) :)

    ReplyDelete
  11. hey, thanks for tagging my name zuan..the words are so meaningful for me!! :')
    hopefully we can meet one fine day..blog ini pun apa kurangnya best..u got creative ideas and all ur posting must be liked everybody!! hehehe. happy blogging dan keep on writting topik berkaitan technology!! suka arisha membacanya.

    the rest blogs i'll check it out soon!! graciassss again ya :))

    selamat hari raya dan salam syawal..tulus ikhlas from the owner of rtpfarraarisha.blogspot.com!! :D

    ReplyDelete
  12. haha..wan !! thanks ! pape pown ko kna tolong aku byk lg..blog bab2 binatang cam aku nie payah nk survive ! pape pown..aku menulis bukan kerana nk followers...tp juz nk sume owg taw psl animals jew.. :) tengs bro ! futsal aku bg ko skor lg..haha

    ReplyDelete
  13. wow. ko mmg catek tertarik ke deboom

    ReplyDelete
  14. mak aii.. meriahnya header? semangat btol.. bagus!

    ReplyDelete
  15. Anonymous12/9/11 00:15

    blog psl binatang......
    =)
    unik!

    ReplyDelete
  16. wowww,mesti terjah nih.

    btw,namee punya mmg best.

    ReplyDelete
  17. bila sebut NEW memang sah tak terpilih punya, cis.

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...