Saturday 23 March 2013

Review Ebene Bio-Ray Foot Massage Socks

HOlla Peeps,

Selepas hampir sebulan menggunakan produk Ebene Bio-Ray Foot Massage Socks, ternyata ia satu produk yang bagus dan berkesan. Dengan hanya memakai ketika tidur, aku sekarang dapat tidur lena, dan boleh bangun tidur tanpa rasa penat dan lesu. #seriustaktipu!


Ebene Bio-Ray Foot Massage Socks


Ebene adalah sebuah brand yang mengeluarkan produk seperti socks, ankle guard, knee guard, glove dan cap. Keunikkan produk ini adalah pengunaan tenaga bio-ray di dalam produk mereka. Untuk makluman, bio-ray adalah sejenis sinaran tahap rendah yang trbentuk daripada bahan semulajadi yang dicampur dengan banyak unsur mineral semulajadi dan mineral surih.
Ia berfungsi memancarkan sejenis tenaga  yang bleh menembus masuk ke dalam daging dan tulang badan manusia, menambahkan bekalan oksigen dan juga meransangkan peredaran darah dan oksigen untuk membakar lebih lemak. Ia juga menjaga tenaga untuk melegakan kesakitan.

Apa kelebihan produk ni? Seperti yang tertulis di kotak:

> Ia berfungsi sebagai pengurut kaki untuk meransang peredaran darah dan oksigen. (Bukan seperti rasa getaran mengunaakan produk massage, bila pakai akan terasa sedikit pergerakkan otot-otot kita. Badan rasa lebih fresh)
> Membantu mengekalkan haba pada kaki semasa tidur dan mencegah kekejangan. (Aku sekarang tidur tidak lagi memakai selimut kerana terasa warm di bahagian kaki, memang selesa)
> Menyalurkan tenaga pada kaki supaya dapat berlari dengan lebih pantas semasa bersukan (Sangat sesuai untuk mereka yang suka berjoging atau melakukan aktiviti-aktiviti riadah)
> Membantu melegakan masalah nocturia (Simptom-simptom bangun pada larut malam untuk buang air, menyebabkan ganguant tidur)



Selepas try hampir sebulan, ternyata kesannya bukan hanya tertulis di kotak dan laman sesawang. In-Shā’-Allâh ada duit lebih bulan depan, nak beli satu pair untuk Umi (Produk ini sangat sesuai untuk orang tua dan yang bersukan).

Sekarang ni aku tengah try produk Bio-Ray Knee Guard pula sebab sering kali sakit lutut lepas balik kerja. In-Shā’-Allâh nanti aku review yang tu pula.




Till then, Adiós peeps ;)

-zuan-
p.s: kesihatan tu mahal.. Menjaga lebih baik dari merawat..  


click ads to show your support (",)

28 comments:

  1. tak pernah try lg. ni yg mcm iklan aishah sinclair pakai tu ke?

    update harga please. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. err tak tau la aishah sinclair pakai pe, sbb tak tanya dia pulak :P

      harga biasa di lelong dalam rm60-70,
      harga di watson/guardian dalam rm51-54,

      sila rujuk di farmasi2 berdekatan

      Delete
    2. Anonymous4/2/14 16:37

      Assalammualaikum.
      Harga ebene bio ray foot massage socks
      I pairs RM88 untuk harga Normal.
      Kalau ada offer kadang2 RM58 or 59
      @caring pharmacy,guardian ,watson n lain2 farmasi

      Delete
  2. WHAAAAAAT i didnt know this. Nak beli nak beli tapi kena balik malaysia dulu! :(

    ReplyDelete
  3. Sangat bagus. Saya ada arthritis. Dah x sakit kg rerutama guna knee guard

    ReplyDelete
  4. Sangat bagus. Saya ada arthritis. Dah x sakit kg rerutama guna knee guard

    ReplyDelete
  5. Memang berbaloi membeli nya saya guna knee guard saya syorkan yg berhajat nak bagi hadiah kt ibu bapa carilah produk Ebene ada bnyk pilihan.





    ReplyDelete
  6. bru bli td..dua psg rm93..mmg sdp pki ni..

    ReplyDelete
  7. bru bli td..dua psg rm93..mmg sdp pki ni..

    ReplyDelete
  8. A very excellent blog post. I am thankful for your blog post. I have found a lot of approaches after visiting your post.
    massage clinic in Warriewood

    ReplyDelete
  9. Dah beli dan pakai dekat sebulan... langsung xdak kesan apa2 sperti yang diclaim dikotak. Takda haba, xdak perubahan & lagnsung xdak improvement. Selwpas google di internet, baru dpt tahu produk ni dah lama org dah tahu tak berkesan. Google je. Jangam beli .. it doesnt work trust me. Dont believe their agents

    ReplyDelete
  10. Jangan percaya cakap Ric. Jenis produk apa yg dia beli tu? Saya pakai sock tu dah 2 tahun. Tiap kali naik bas pasti kaki bengkak dan lmbt surut. Bila pakai sock ebene ni baru ok.. awal tahun ada gak sakit lutut. Terus saya cari ebene tuk lutut. Saya beli dan pakai. Alhamdulillah berkesan. Skrg saya sedang guna bhgn sarung tangan pula. Keluarab ebene ni yg saya jaga bebaik sebab berkesan rawat pulih sakit.

    ReplyDelete
  11. Sangat berkesan utk sakit tumit saya. Saya pakai masa tidur terasa haba suam2 panas..bangun pagi terasa segar dan blh pijak lantai tanpa rasa kebas2 dan berdenyut.

    ReplyDelete
  12. Saya pki dh 7 8 thn dh koyak pon getah pon dh longgar....mmg terbaik sgt harga murah dr stokin lain.....saya pki sebab tak tahan sejuk aircond kuat kt office satu hari saya ada conference meeting hbs je trs pergi lunch masa jln atas tar rasa panas betul kaki kenapa saya lupa saya pki stokin tu .....anak saya nk cpt g sekolah pernah ambil pki stokin tu balik nya dia mengadu kenapa kaki dia hr ni panas betul nk demam ke dia ummi saya heran sgt 1st time bila saya angkat baju nk basuh npk stokin tu saya tanya pki stokin ni ke iya....baru saya teringat yg kaki saya panas sgt masa g lunch tempohari.....klu demam pki la rasa ringan badan

    ReplyDelete
  13. Good sharing...looking forward to get it for my parents...

    ReplyDelete
  14. pakai macam mana ye, yg belah getah tu kena pakai dalam atay luar ye??

    ReplyDelete
  15. GoldenMoonlightSorcererDreamingDragonLord6630/9/23 15:19

    Denizli
    Konya
    Denizli
    ısparta
    Bayburt
    4PP1

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...