Tuesday 20 September 2011

PENINGkatan - Kalau Tak PENING tak ada la PENINGkatan

HOlla Peeps,


"kalau kita tak pening, tak ada la PENINGkatan!"

satu ayat yang aku ingat sampai bila-bila.. eh mana aku dapat ayat ni? Raya lepas (raya ke3), gua (eh aku sudah) ada berjumpa dengan seorang BRO ni, pakar psychology.. Eh aku tak ada prob apa-apa sampai nak kena jumpa pakar psyco, TERjumpa dia time raya je, kebetulan dia datang raya rumah kawan aku time aku.. Alright, aku cerita time 1st time aku jmpa dia apa dalam kepala aku pada awalnya pasal BRO ni, 


look how PO find his inner peace..

"kecoh giler brader ni"

Ye la kan, kitorang tak kenal dia, tapi dia dengan slumber duduk lepak semeja dengan kitorang padahal banyak lagi tempat dia boleh duduk, then start topik dengan bahan-bahan kawan-kawan gua, dah la suara dia tak perlu menggunakan mike~ Gua tak de la marah sangat, tapi pada mulanya agak sedikit menyampah sebab dia bising sangat la time tu.. Alright, apa yang kurang sedap hati sebab member-member aku kena bahan dengan dia! Ouch, panas hati kena bahan??? Hehe lepas korang faham PENINGkatan ni, korang takkan panas dah kalau kena bahan!

BRO : Ko buat apa sekarang?
FIQ : Saya tengah belajar kat maktab sekarang bang..
BRO : La aku tanya ko tengah buat apa, bukan tanya ko belajar ke tak kan? Cakap la kau tengah makan kuih raya! lol~

Actually, gurauan biasa je, but a bit annoying right? Tapi selepas beberapa round kena bahan macam ni kan? Korang akan ada self counter, yang mana korang boleh balas balik apa yang ditanyakan bro ni..

First aku counter brader ni punya bahan :

BRO : Apa nama adik?
AKU : Nama adik saya kat rumah, Fatin!
BRO : Eh, aku bukan tanya nama adik kau kat rumah, aku tanya nama kau~ hehe

Alright aku gagal nak counter balik time ni, ye la, lepas tengok member kena bahan dari mainan perkataan, aku mesti dah tangkap yang dia akan trap aku dengan trick macam tu jugak, tapi dia pandai counter balik apa dia buat, A DUDE WHO WONT GIVE UP EASILY..

So in other case next time kalau kena bahan or kena kritik dengan Anon, be cool~


He's there to motivate us!

Alrite, aku mula respect ngan bro ni bila dia cakap, "Wa rock, jugak, tapi 5 ni gua tak tinggal, RUKUN ISLAM! Solat gua tak tinggal, gua tak layan air kencing syaitan ni (arak), bila kita tak tinggal 5 (solat fardu) ni, kita akan dapat 5 ni (rukun Islam), insyaAllah boleh berjaya dalam hidup, dan kawan-kawan pun akan respect kita"

pergh, start tu aku mula respect bro ni sebab dari mimik muka dia pun i can say he say no bluffing la.. (time ni kitorang tak tau lagi dia ni pakar psycologi pun)




Apa yang dimaksudkan dengan PENINGkatan?

Alrite, bila kita ada masaalah kan? Kita pening?? Betul???
Kita pening sebab kena fikir solution kepada masaalaha kita kan????
So bila dah ada solution pada masaalah tu, berlaku lah PENINGkatan!!!!!
So up one level.. experience dalam masaalah itu, mematangkan kita, menjadikan kita dewasa, and next time kalau ada problem macam ni lagi, fast and greater solution kita boleh produce..


Fail untuk dapat solution dan terus pening?

hehe ada key kepada probs ni, macam bro ni cakap sebelum tu, pegang 5 perkara, rukun Islam tu, solat jangan tinggal.. Dan "find the inner peace" insyaAllah, korang akan tenang je hadapi problem tu.. Sebab tenang kan, inner peace, dalam diri kita! Find it!!! (rujuk wiki untuk penerangan inner peace ni)

Dia banyak sebut Kungfu Panda, bila cerita pasal Inner Peace ni, sebab tu aku letak gambar PO kat atas tu, so bila korang tengok Kungfu Panda, korang teringat kat entry aku.. HEHE



"KORANG NI MEMANG BRO LA"

aku respect cara dia hargai kawan dia.. Dari segi apa? Alright, dia ada cakap, "kawan 10 tahun pun, kalau kita ada masaalah dan need kawan kita, tapi time tu dia tak ada, ada je alasan dia untuk avoid tolong kita, but true kawan pada aku, walaupun kita kenal dia kejap, tapi dia mampu tolong kita, cakap je ada probs sikit, dia akan datang tolong kita ASAP!"


From moody situation,
become MAHARAJA LAWAK situation..

He change mood of the day.. kan mulanya aku macam anti sikit dengan bro ni kan? Then lama-lama aku mula suka dengan rentak dia, cara dia cakap, cara dia motivate, cara dia sampaikan ilmu dia, cara dia develop, he's bro! 
Bayangkan, sampai tuan rumah cakap "boleh masuk maharaja lawak lepas ni
sebab bro ni memang lawak gila punya.. Aku berkali-kali tersedak sebab gelak!!!, 
tapi respon dia, "Tak boleh kak, saya dengan Johan, Zizan, Nabil semua kawan-kawan je, tak nak la.."


At the end of the day...

"ROCK, BRO, PEACE!!!"

Korang rock juga, tapi jangan lupa kawan korang (bro), dan jangan hilang peace dalam diri tu, simpan..


Siapa bro ni?

Yang aku tau dia pakar psoycologi sebab dia ada bagi name card dia time dia nak blah (dia pakai Brabus bai), tak tau banyak sangat pasal dia ni, dan dia ni memang seorang bro yang akan aku ingat pertemuan aku dengan dia sampai bila-bila.. 



*banyak dialog aku ubah sikit sebab tak berapa ingat apa dia cakap aritu, tapi mostly macam ni la.. and entry ni bukanlah copy paste dari mana-mana entry, just a pengalaman n knowledge yang aku nak share ngan semua orang (",)



Jangan tinggal 5!!
Find the Inner Peace!!

"ROCK! BRO! PEACE~"


-zuan-
p.s : sebenarnya aku dapat cabaran dari sorang blogger, "i wanna read the greatest zuan's entries!! ;)" who's that blogger? It's Arisha! So this is another entry yang i make sure i'm satisfy to finish it sebab aku huraikan balik apa yang aku paham dari apa yang bro ni cerita kat aku, and i want everyone satisfy with my huraian dari satu idea..alrite kalau korang rasa entry ni dah cukup power untuk zuan greatest entry, share la dengan kawan-kawan lain lol (",)


  

175 comments:

  1. ahha! betul jgk tu kan. tak pernah terfikir pun sblm ni ngeheheh

    ReplyDelete
  2. lu memang bro ahh hek9!~

    ReplyDelete
  3. tul3..bila kita pening baru terpikir tuk peningkatan...i loike ur entry! :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. haha.. hebt la laki psikologi tuh..
    loyar buruk pn ad..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. respect lahh sme itu brooo.rse mcm nk jmpe die lakkk.hihi

    ReplyDelete
  8. perghhh..respek dgn bro tu...

    ReplyDelete
  9. Anonymous20/9/11 17:57

    oh teruja nye bace cerite ni.

    nak name card bro tuh. haha

    ReplyDelete
  10. hahah,,,dah bersemangat dah bro zuan kita ni hahaah

    ReplyDelete
  11. perghhhh..gila ah.. mmg best gila pengalaman raya ko kan..

    ko bertuah dapat jumpa bro tu..
    tak kenal maka tak cinta.

    SOLAT.jangan tinggal. itu penting dalam solution. setuju gila :)

    ReplyDelete
  12. i tak pernah jumpe lagi orang macam bro neh . tapi salu dengar cerita dari orang2 terdekat . mmg ade orang jenis macam bro neh . dia dok huha huha tapi benda2 yang keluar dari mulut dia mmg ade betolnye and boleh pakai :)

    ReplyDelete
  13. Anonymous20/9/11 18:30

    mables itu bro hehe

    ReplyDelete
  14. perkongsian yang baik..:)

    ReplyDelete
  15. pening mnunjukkan kearah peningkatan. yeah! totally right. kata orang, bila kta pening means kita selalu & byk berfikir. ikut +ve side, kira fikir kearah kebaikan lah.

    nice entry zuan! oh ya. sama jugak dengan 'ingat 5 perkara sebelum 5 perkara' :D

    ReplyDelete
  16. wah..baguslah bro mcm nie..payah nk jumpe org mcm nie..pandai motivate org..

    ReplyDelete
  17. solat itu bagi kita inner peace.. :)) sy suka sumber tu..^^

    bro tu, kalo sy jmpa dia kn best...sy mmg perlukan pkar hati skg ni..haha

    ReplyDelete
  18. bagus ah entri ini.. tetibe adrenalin aku tersentak..huhu...

    peace,peace n peace :)

    ReplyDelete
  19. saizuan, sorry. i just read ur latest comment on my blog. tercicir u punya link. sorry terlepas pandang. selepas ni, saya akan terus update dr saizuan.

    ReplyDelete
  20. Betul tu.. Inner peace kena ada untuk selesaikan masalah...

    ReplyDelete
  21. BRO : Apa nama adik?
    AKU : Nama adik saya kat rumah, Fatin!
    BRO : Eh, aku bukan tanya nama adik kau kat rumah, aku tanya nama kau~ hehe

    klakar gileee statement ni...hahaha

    ReplyDelete
  22. Anonymous20/9/11 19:32

    cool lahh abang tu . hee

    'find the inner peace'. yahh :)

    ReplyDelete
  23. cmne ko leh igt sume ayat bro tue erk ? ko mmg bro ah wan ! haha

    ReplyDelete
  24. huyooo gua pon nak cabar lu la

    ReplyDelete
  25. yup,saya sokong,btw po mmg comel,hahahah :)

    ReplyDelete
  26. nice entri.baca dr awal smp habis without skip mana2 ayat.huhu..mmg tensen kalau xkenal tiba2 jadi bahan..huhu..tp maybe tu cara dia kot..huhu..just ambik yg positive la kan..peace! heee

    ReplyDelete
  27. waa.. entri terbak rasa. sangat best ! betul2. setiap yang jadi mesti ada hikmah !

    ReplyDelete
  28. ahaha. tanya lain jawab lain. selalu buat mcm tu. bila slalu buat kat org nnt dia buli balik. grr

    nice~ nice~ nice~

    ReplyDelete
  29. gempak kan.hehehe
    5 rukun islam tu mmg gempak..
    apa hal yang tanye lain jawab lain.ehhe

    ReplyDelete
  30. Anonymous20/9/11 20:58

    ejaan DEVELOPE tuh develop la...

    quote skit "So in other case next time kalau kena bahan or kena kritik dengan Anon, be cool~"

    p/s: post as anon sbb takde akaun...

    ReplyDelete
  31. nice entry...adakalanya sukar mencari inner peace namun inner peace adalah sesuatu yang perlu ada dalam diri kita :)

    ReplyDelete
  32. this is a very superb entry i'd read from u!! the coolness of this entry can't be compared between the other people :)

    most of pakar psychology often talk and discuss with us something that we should learn from the beginning to the ending! sememangnya, in the conversation slalunya ada hint of something yg mana boleh mengajar kita ke arah kebaikan..and in my opinion, he does what the others pakar psychology do..he really is..it means he's very genius to motivate everybody around him :)

    oh yeah, btw, how old is he?? cara pebualannya dgn kalian sungguh matang..even kalian kena bahan dgn dia..hehe.

    i like this entry!! thumbs up and hopefully u can do many more good entries..nnt arisha request lagi :)

    ReplyDelete
  33. @arisha

    i donno how old is he... maybe late 20 or early 30..

    ReplyDelete
  34. bila awk buat entry ni baru terfikir betul jugak.kalau tak pening takkn ada solutionnya kn?hehehe
    hidup ni tak berwarna warni kalau asyik nak senang je.org ckp kita takkn belajar dari silap.

    btw knlkn sy kat bro tu boleh??hahaha

    ReplyDelete
  35. tak sukanya kena bahan....
    sy ni sensistip hahahahah

    ReplyDelete
  36. psiko memang camtu..haha..comel je an asyik kena bahan sampai tak terkata..hmm anyway singgah here.. mane tahu berminat nak pergi konsert! =) http://buttersheep.blogspot.com/2011/09/pakat-maghi-belako-oghe-kelate.html

    ReplyDelete
  37. boleh pakai ayat kat atas tu untuk kenekan orang lain...heheeee

    ReplyDelete
  38. besh entry ni!
    pocket baca setiap perkataan,
    tak paham, pocket ulang balik bagi paham :D

    jangan miss yang lima!
    oh yes!! yang ni betul betul ada kesan:D

    ReplyDelete
  39. aku baca entri ni dengan bayangkan aku adalah kau..aku dah faham dan aku dapat apa yg nak disampaikan.

    ReplyDelete
  40. hishhh gaya bajet bagus je memula tu hahahhaa

    ReplyDelete
  41. dalam pedas ada manis, dlm manis ada masam....mcm sweet sour...bila dimakan sedap!!!!!

    ReplyDelete
  42. Dlm kehidupan..ada satu2 masa kita akan dipertemukan secara kebetulan dengan seseorang yg boleh memberi impak (x kisah dari segi apa sekalipun) untuk kehidupan kita yg seterusnya..~aku suka begitu..& aku gelarkannya 'human moment'~ =)

    ReplyDelete
  43. pening boleh jadi peningkatan if we see it in a positive way. tapi kadang-kadang kita tak dapat think positive sebab takda inner peace. that's why we need a motivator macam bro ni to lift our spirits up!

    eh jadi esei pulak. haha.

    ReplyDelete
  44. haha, sembang2 pun boleh dapat ilmu ye..^^

    ReplyDelete
  45. seriously,laki yang banyak duk pyscho ni laki yang cool dalam pemikiran...and ur explaination memang konkrit :D

    ReplyDelete
  46. hmmm.. kekadang pening gak ngan cite bro ni..haha..jangan dilayan nnt poning

    ReplyDelete
  47. ok..peningkatan..inner peace..ingat sampai bila2!

    emm cam teringin pulak nak jumpe bro tu.

    ReplyDelete
  48. gigih aku baca entry ni sampai habis..the best etry malam ni aku jumpa... pengalaman2 mcm ni la yg boleh buat kita lebih dewasa, buat kita berfikir.. mana nak jumpa bro tu.. best la dia..

    ReplyDelete
  49. waw terbaik la..insyallah..pendamba akan terus berpegang pada 5 tu

    ReplyDelete
  50. i like dis entry!

    huraian yg just nice, simple but perfect..=)

    jangan tinggal 5~ heee

    ReplyDelete
  51. uuu~ find inner peace. sya dh teringat2 balik dialog po ni.

    ReplyDelete
  52. name card tu kongsi yer nanti... =D

    ReplyDelete
  53. This is the first time I'm reading ur entry twice well actually more than once I might say just to get my situation of pening to peningkatan instead. Cewah cepat tak apply? Agreed when u apply this thing, this story to a situation where we shouldn't go heat up so soon over things that makes us angry instead be cool and gain momentum on how to counter-act with any ass thing hehe. I like this bro. I like the way how he left an impact to be learned at the end. Nice entry indeed no doubt - do longest comment from me ya?hehe

    ReplyDelete
  54. @dhiya

    great kan? good knowledge to share with everyone.. :D

    ReplyDelete
  55. Hmm. Memang terbaik nasihat bro tu. Ye la, bukan calang-calang orang boleh pegang kuat pada yang 5 tu. So, bila dah dapat pegang yang 5 tu, insyaAllah yang lain, semua halus je. ^^

    ReplyDelete
  56. betul arg, kalau tak dpt setel prob, konfirm pening2, hurm..

    ok, find the inner peace =]

    ReplyDelete
  57. gile la zuan...mule2 bace mmg annoying giler kot...tp bile da habes,,,masyaallah...hebat giler bro tu...wlupn die 'huha' sane sini,,,,5 tu tak tinggal :) nice entry zuan! :)

    ReplyDelete
  58. haa..selalu2 la pening..baru ada PENINGkatan..hee~

    ReplyDelete
  59. nice entry bro...




    Follow me back,,heee

    ReplyDelete
  60. hmmm...org bijak pandai mmg suka ckp psl kungfu panda..

    xpenah terfikir,btul jgak..kalau xpening cmne kte nk dpt peningkatan kn..kn... bagus..entri yg menarik..

    ReplyDelete
  61. haahahah mmg tengah pening ni..nak ade peningkatan la ni. nice entry. salam kenal, da folow blog ni :)

    ReplyDelete
  62. suka entri ni..cara penerangan yang sampai..olahan dari Bro tu memang terbaik...

    saya selalu PENING dengan masalah, sekarang saya suka sebab baru saya perasan setiap kali saya berjaya keluar dari masalah sentiasa ada PENINGkatan dari pelbagai sudut..

    ReplyDelete
  63. Anonymous21/9/11 12:07

    wa caya lah sama lu BRO! ehehe! good writing zuan! :)

    ReplyDelete
  64. kungfu panda yang comel.. ;)

    bila kita dah pening dan berjaya dalam sesuatu itu barulah kita akan dapat satu peningkatan iaitu cara bagaimana nak atasi masalah itu dari tak tau jadi tau.. maka hilanglah pening itu..

    ReplyDelete
  65. mula2 kalo kte pn rs cm bro tu annoying..huhu..but nice la cara dia sampaikan tu..gud to know that man kan?

    ReplyDelete
  66. wah.. ramainya tukang komen.. good!!

    ReplyDelete
  67. nice entri la...wahh brabus tu... kung fu panda pun suka tak sabar nk tgk yg 2...walopon dh lama kuwa wayang wuwuwu

    ReplyDelete
  68. ptot lah slalu pening klu ada probs..rupanya peningkatan nk muncul..hehe..

    ReplyDelete
  69. kekdg pnah gak tfikir yg kwn cuma cr kita time susah je tp bila fikir blk, mungkin krn dia fikir kita satunya yg dia pcaya bole bantu dia =) tp walauapapun, mmg susah nak kikis mindset yg ptama tu ^^

    ReplyDelete
  70. beb, entry yg sblm yg latest tu aku ade stated nape aku mintak email. bila free nanti bc eh =)

    ReplyDelete
  71. jue pm yg ni

    https://www.facebook.com/muhammad.syazwan.eleventx

    tp xde reply..sedih ><~

    ReplyDelete
  72. Anonymous21/9/11 18:57

    memule aku nak baca. alamak. panjangnyaaaa.. tapi bile dah bace. ala. dah habis. maknanya?

    psst : si Jue tu non-muslim la.

    ReplyDelete
  73. Anonymous21/9/11 19:25

    haha mula mula annoying gilerr:(

    mungkin die ade psycho la dah name pun psychologist.. hey saye pun baru berborak dengan pesakit mental problems^^

    ReplyDelete
  74. fuhh,cool gila bro tu.
    respect ahh walaupun tak kenal.kenal berdasarkan entry zuan ja.haha

    ReplyDelete
  75. bro ni sapa nme..cmbest je..hihihi

    ReplyDelete
  76. inner peace~

    jgn tgl 5,, dan usaha cri ktenangn diri.. masalah sng di'atasi..

    huuu..

    got something frm ur entr.. but im not realy sure wat it is.. damn ==''

    ReplyDelete
  77. stlye la bro tu.

    p/s: tp sy cepat sentap kalo org bahan sy..adeh..haha

    ReplyDelete
  78. terbaik bro...
    trying to find the inner peace..
    ;)
    be cool..

    ReplyDelete
  79. bener banget bro.. kalo boleh di kata, hidup ini yang mau nglakuin, kalo bukan kita siapa lagi coba. ya nggak??

    ReplyDelete
  80. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  81. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  82. peningkatan dalam hidup perlu beb... biar penung2 sikit asal ada kemahuan nak meningkatkan diri

    buat pembaca blog kami
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    Jom Terjah entry terbaru ??
    air balang kawin

    ReplyDelete
  83. wahhh..ramainya yang komen.
    aku suka entry ni, dan aku suka komen dari Farra Arisha..

    aku sokong dengan bro tu.
    find the inner peace first, and aku suka cara dia tunjuk macam mana nak bagi kawan respect kita..actually, ramai orang yang ingat dirinya dihormati, mungkin disebabkan pangkat and sometimes, orang yang gangster ni rasa diri mereka dihormati..tapi mereka sebenarnya tak paham and tak nampak yang actually ramai juga yang membenci.

    aku ada sorang kawan yang konon kononya tergolong dalam "orang pengaruh kuat "..first impression aku, aku fikir dia ni orang pengaruh kuat, ramai orang suka dia sebab bila berjumpa dengan dia, orang selalu tegur, senyum senyum, tapi selepas sekian lama, baru aku tahu, ramai juga yang membenci dia, sebab kaki jilat and tolong orang dengan harapan dapat balasan..makin lama, makin ramai aku tahu ramai yang membenci dia..

    bukan nak aibkan orang..
    dia suka mencarut, mengumpat, bila nak marah, selalu panggil orang dengan nama yang tak sepatutnya disebut. dan susah nak sempurnakan solat lima waktu..

    mungkin dia ni tak ada inner peace and ramai yang tak hormat dia..

    nice entry bro.
    sorry aku lambat.
    aku baru baca..
    aku baru habis fly, insyaAllah, weekend ni aku free kat kampung.
    ada masa, kita jumpa kat mana mana nanti.
    have a good day.

    ReplyDelete
  84. LOL setempek kena. damn!

    www.kaio.my

    ReplyDelete
  85. terbaik! kadang2 best jugak layan orang pandai pyscho ni.. hehe

    ReplyDelete
  86. bro la.. dah lame tak p dgn motivasi..hik3..=) sker abg tuh!

    ReplyDelete
  87. terbaik la bro ni...

    ReplyDelete
  88. Terima kasih kongsi pengalaman.

    -wina1979-

    ReplyDelete
  89. wow ! i love that bro..haha..
    pndai saiko org..hehe..
    tp point dia mmg menarik ~

    ReplyDelete
  90. hahahahaha....entri terbaik setakat yang pernah baca...waakakakak....best giler la bro.. :-)))

    http://dzuandiey.blogspot.com

    ReplyDelete
  91. panjang giloss..whahaha'

    ok..aku cute,,thanks..lalala~

    ReplyDelete
  92. nice entry...

    serius tak pernah terpikir pasal PENINGkataan.. :)

    ReplyDelete
  93. xberapa nak gheti lah bahasa2 ngelat ni..haha

    ReplyDelete
  94. terbaekkk la entry zuan ni ;)

    ReplyDelete
  95. tapi aku pening ni zuan, hujan. HAHAHHA

    ReplyDelete
  96. nice entri tuk wat aku muhasabah diri...

    ReplyDelete
  97. inner peace! come to me plisssss :)

    ReplyDelete
  98. waa suka entri lu nie :D

    ReplyDelete
  99. ramai yg kasi good comments :')
    i think semua yg kasi komen pada entri ini bersependapat dgn u urself!

    ReplyDelete
  100. saya pun selalu sebut ayat tu. bagus lah pening...sebab ada peningkatan.hehe. nice entry!

    ReplyDelete
  101. hurm... masalah x pernah habis.... selesai satu datang satu... so every day ada peningkatan la kan?

    ReplyDelete
  102. good entry. good commenting. terbaikkk~ =)

    yang suka entri ni,
    FahmiMahat

    ReplyDelete
  103. bro tu mmg pandai . suke entry ni ! :p

    ReplyDelete
  104. suka comment dari Syazwan Che Deraman, inner peace tu sesuatu yang fresh jugak untuk di bualkan kan. Bagus bagus keep it up!

    ReplyDelete
  105. pelik ah Bro tu . ohsem gila..
    mula2 dia ikut rentak, dia bahankan kawan2 kau, lepas tu dia motivate.. memang dia motivate cara halus, see? sampai sekarang kau ingat apa dia cakap.. kalau dia cakap secara formal.. tak masuk kot ape dia nak sampaikan..

    ReplyDelete
  106. entry nie memang menarik ^^ zana ta suke jadi bahan ,. tapi selalu nye kat sekola zana la yang kene -.- ,.

    http://syazanasani.com

    ReplyDelete
  107. zuan da jadi blogger hot mcm heidi gak ni. segan la nk komen. ceh. haha :P

    anyway, imroving is exactly needed through mistakes,past experiences :)

    ReplyDelete
  108. jom baca entri gempar mama

    ReplyDelete
  109. nice entry ni. ske gler bce :D
    dlu pnh berangan nk jd psycology ni tp lain bidang plak.hahha apa pun satu info yg bgs. thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  110. haha, lambat gila aku baca entry ni. sori2. aku suka, terbaik kot.

    ayat find the inner peace tu,aku teringat filem kung fu panda 2. ada relate sikit, aku faham ape yg cuba nak disampaikan.

    ReplyDelete
  111. kalau aku nak mintak contact number bro tu,leh x?
    kot lah aku ada masalah besar lg lepas ni
    setakat ni bg aku
    pening aku mmg pening yg akan membawa kepada peningkatan
    tapi risau jugak
    takut pening membawa kepada terjun bangunan

    syaitan ada di mana mana kan
    :)

    ReplyDelete
  112. kena pening-pening dulu baru ada peningkatan... :D

    ReplyDelete
  113. cepatlah update!!!!!!!!!! huarghhh!

    ReplyDelete
  114. terbaik!!! thumbs up bro..

    ReplyDelete
  115. Salam pekenalan ..best entri ni .. hihihi :)

    ReplyDelete
  116. mantop! hehe. kadang-kadang sakit hati juga kan dengan orang macam tu. tapi kita buka sikit minda. tapi cerita tu memang best! hoho

    ReplyDelete
  117. menarik!next time jmpa,bkenalan habis2.;p

    ReplyDelete
  118. awesome gile kot bro tu..kemsalam kat dia..HAHAHAHA.. :D

    ReplyDelete
  119. hahahahaha like this 1 babe!
    "kalau kita tak pening, tak ada la PENINGkatan!"

    absolute right :D click like banyak x heheheeee

    ReplyDelete
  120. hahaha nicee! kalau berdepan ngan orang camni, mengalah terus lahh..konfem penat dengan gelak jep..hahaha

    ReplyDelete
  121. dah like n share..i'll find my inner peace..:)

    ReplyDelete
  122. yep sye xkn tinggalkan yg 5 :)

    ReplyDelete
  123. Huhu..bile dah start kene sycho mcm 2 memang geram sekejap kan..bengang gak kowt..tapi amek bnde positive yg dier gurau..lepas tu confirm otomatik akan gelak..bagus la bro niy, wa salute..terbaik..pening dlm peningkatan..terbaik!!~~tingkat jgn tak tingkat..=)

    ReplyDelete
  124. nice la zuan..baca pon best:)

    ReplyDelete
  125. yahhhhhh..we have to find the inner peace yaww.

    *pesal aku rasa nak emm'bro'kan diri aku pas bace entry kau ni zuan oii,,haha

    ReplyDelete
  126. "kawan 10 tahun pun, kalau kita ada masaalah dan need kawan kita, tapi time tu dia tak ada, ada je alasan dia untuk avoid tolong kita, but true kawan pada aku, walaupun kita kenal dia kejap, tapi dia mampu tolong kita, cakap je ada probs sikit, dia akan datang tolong kita ASAP!"


    aku ske quote ni.seyes best!

    ReplyDelete
  127. jangan tinggal 5..
    ingat 5 sebelum 5...
    give me 5..hehe

    ReplyDelete
  128. terbaik la kan bro tu..haha

    ReplyDelete
  129. entry terbaekkk
    nak cri inner peace gak la :)

    ReplyDelete
  130. terbaik la bro tu.. hahaha

    ReplyDelete
  131. yeah thanks a lot...saya sedang mengalami PENING katan itu....isnyaAllah....always remember yang 5 tu...cukup yakin, DIA mampu tolong...=D

    ReplyDelete
  132. nak komen tp tgh pening huhu

    ReplyDelete
  133. Agak lembab bagi saya untuk memahami (al-maklum, baru balik dari bermandi-manda di Cameron Highland), penat sangat.

    ReplyDelete
  134. salam perkenalan..artikel yg menarik... jemput lawat blog sy..

    ReplyDelete
  135. inner peace,that true...
    bab kawan mmg akui...dan x nafikan langsung....

    ReplyDelete
  136. This entry really motivated me la Zuan :)

    Congrats^^

    Hehehe, tak sedar plakkn entry ni wujud --

    ReplyDelete
  137. PENING gak baca entri ni tapi ada PENINGkatan dari segi pemahaman setelah selesai membaca..hehe :)

    ReplyDelete
  138. nice entry......setiap org perception lain2...huhu

    ReplyDelete
  139. jangan tinggal 5 , find inner peace ;) suka lah.

    ReplyDelete
  140. perghh!
    pengalaman raya yg tak dapat dilupakan..harus jadi pengajaran nie..

    ReplyDelete
  141. Solat jangan tinggal ? yeah , mmg btl , apa apa pun mesti kena jaga solat .

    ReplyDelete
  142. rOck , rock jugak..semayang xtinggal beb ..i like this brO..kihkihkih

    ReplyDelete
  143. suke bce entry ni!
    suke jgk kt bro tuh..hehe

    ReplyDelete
  144. Thumbs Up ! :D

    keep it up brother ;>

    ReplyDelete
  145. lu bro memang brooo.respek gak kat org macamnih.cakap bukan jenis cakap kosong.

    ReplyDelete
  146. like3...suke n3 nie..mmg bermakna.. :)

    ReplyDelete
  147. lawak cmtue slalu jgk terkena dan mengena org...but sometimes sakit hati jgk...ble kita tnya serius, jwb main2....kdg2 lawak cmtue penyeri...hihihi

    ReplyDelete
  148. nice post here. . i love kung fu panda

    Literasura

    ReplyDelete
  149. oredi LIKE la entri ni!
    pehh
    ase cm penin gak bace entri ni
    tapi terasa ada pemingkatan dlm kesedaran nk hidup

    ai likeee ahhh!=]

    ReplyDelete
  150. so ape lagi mai la kte looking fr inner peace.hehe

    ReplyDelete
  151. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  152. waaaa.....bnyknye! ape yg ku nk komen smua org dh komen dlu T_T

    ReplyDelete
  153. dis best bro! terbaek dari ladang bro! btw thanks, done follow here ^^

    ReplyDelete
  154. Jom peningkan kepala kita... ;)

    ReplyDelete
  155. aduh ~ naik pening bace . haha ~

    ReplyDelete
  156. aduh ~ naik pening bace . haha ~

    ReplyDelete
  157. addin respect la brother tu ! haha :D

    ReplyDelete
  158. gua boleh tahan laaa jugak kalo kena bahan...tp kalo melampau-lampau tu, rase annoying la plak..rase nak kasi pelempang pon ade..haha..sori laa bro..

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...