Thursday, 1 September 2011

> Salam Lebaran, Maaf Zahir Batin

HOlla Peeps,


Suasana Hari Raya oleh Anuar Zain & Elliana

Berlalulah sudah ramadhan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberi ketenangan dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih beraneka macam
Makanlah jangan hanya di pandang
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak diberi

Berlalulah sudah ramadhan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira


-zuan-
p.s : den raya melaka taun ni, korang? 

52 comments:

  1. sy beraya di senawang.. maen mask2 lomang.. yuhuuu

    ReplyDelete
  2. selamat hari raye maaf zahir batin jugak..:P

    ReplyDelete
  3. selamat hary raye org seromban :P

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya,
    maaf zahir dan batin
    (^__^)V

    ReplyDelete
  5. slmt hri rya tuan blog ngeh3...

    ReplyDelete
  6. hani raya kelantan..selamat hari raya.. :))

    ReplyDelete
  7. my fav songggg/ hehehe

    anyway
    salam lebarannn :)

    ReplyDelete
  8. saye raye kluang johor.... :D

    ReplyDelete
  9. wehhh selamat hari raya..
    kau org semban lakkk..
    ak selalu gak lepak pd..
    ti kita lepakar kat situ..
    cam???

    ReplyDelete
  10. salam aidilfitri dr saya...dan selamat hari merdeka...:-)

    ReplyDelete
  11. eheem saya raya melaka juga ^^

    ReplyDelete
  12. haha..aku igt kau punye sajak ke ape td weh :D

    ReplyDelete
  13. selamat hari raya bro.
    weh..cuba kau dengar lagu musafir di aidil fitri..s jibeng.best woo

    ReplyDelete
  14. syara raya n9 jer lah. dah pure sgt org sini. =D

    ReplyDelete
  15. Kami di Seremban Maya mengucapkan Salam Eidulfitri kepada warga Seremban :)

    ReplyDelete
  16. ni nak suruh aku nyanyi eh?
    taruk lirik bagai.. XD

    ReplyDelete
  17. pocket beraya kat Guar Chempedak, Kedah :D

    dgr lagu ni versi upin ipin tempohari, kalau suara upin ipin tu suara yang dibuat buat, betapa peritnya nak abiskan satu lagu tu hahah:D

    ReplyDelete
  18. Saya raya kt Penang...rumah parents... tak balik kampung pon huhu sedih!

    ReplyDelete
  19. slamat hari raya.. bro.. huhu..

    ReplyDelete
  20. Slmt hari raya =) tliur lak kan..tu br bc lirik lagu yg ade mknan..nsb xde pix hihi

    ReplyDelete
  21. raya kedah..:D..mai la umah..ekeke

    ReplyDelete
  22. wah dah lirik raya dah keluar.. apo laie karok raya la..haha

    Selamat Hari Raya Aidilfitri..

    Maaf Zahir Batin

    Datang le ke ghumah..huhu

    ReplyDelete
  23. selamat hari raya :)
    berhati2 di jalan raya..

    ReplyDelete
  24. selamat hari raya bro :)
    slh silap harap diampun ya ^^

    ReplyDelete
  25. selamat hari raya aidilfitri.. aku raya kat ganung :D

    ReplyDelete
  26. samat hri raya jugak..:P

    ReplyDelete
  27. suha raya dekat selangor je. :)

    ReplyDelete
  28. selamat hari raya zuannnnnnnnnnnnnnnn :)

    ReplyDelete
  29. Selamat hari raya yer..

    ReplyDelete
  30. Raya di Selangor dan Johor tahun ni... :)

    ReplyDelete
  31. teman org perak. jd raya perak ler. :D

    eid mubarak, zuan :)

    ReplyDelete
  32. dtg blog awk 1st rye..SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN! =)

    ReplyDelete
  33. hehe..salam aidilfitri boh

    ReplyDelete
  34. selamat haru raya. :) maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  35. Saya raya di Penang...Selamat Hari Raya

    ReplyDelete
  36. nak duit raya..hahaha

    ReplyDelete
  37. mai beraya kt blog sj

    ReplyDelete
  38. fofulernye blog ni...tetibe :D

    ReplyDelete
  39. Selamat Hari Raya dan Selamat Hari Merdeka :)

    ReplyDelete
  40. banyak dapat duit raya?

    ReplyDelete
  41. banyak dapat duit raya?

    ReplyDelete
  42. trima kasih semua.. sederhana je raya kalini :)

    @IMANSHAH : sikit je bro, dpt la buat duit poket :)

    ReplyDelete
  43. selamat berhari raya..:)

    raya kat kedah je, tak g mane..

    ReplyDelete
  44. selamat hari rayaaaaa...^^

    ReplyDelete
  45. upss lupe..selamat menyambut merdeka jugak..:D

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...