Thursday, 28 July 2011

> Aku Hampir Sesat

HOlla Peeps,

Melihat salah satu papercraft ciptaan aku..
Membuatkan aku teringat sesuat yang hampir membuatkan aku menitis air mata..
Bukan kisah sedih atau simpati si hati lembut ku inginkkan..
Bukan publisiti si gedik mengadu nasib badan..
Bukan juga kisah dongeng si prejudis dengan si naif..
Buka juga kisah cendawan baru mendapat payung si pecinta kecantikkan dunia..

Kalau bukan apa dia?
Mungkin cebisan silang kata yang masih tergantung soalnya...
Mungkin juga kisah robot yang hanya menjalankn tugas yang diberikan tuannya tanpa mengenal erti penat, tanpa mengenal erti kehidupan sebenar..
Si robot ini tidak mendapat ganjaran atas apa yang dikerjakannya..
Tapi adakah dia merungut?


Adakah dia menangis kepenatan menjalankn kerjanya?
Sepanjang kerjanya tiada silap..
Tetapi akibat sedikit silap dia dipinggirkan..
Sedikit silap dia dibenci..
Mungkin kerana rupanya yang semakin hodoh dimamah usia..
Robot cendawan baru semakin mendapat tempat di hati tuannya..


Menjadi kebiasaan manusia mencintai yang cantik luaran, bukan dalaman..
Menjadi kebiasaan manusia akhir zaman mencintai yang baru dan yang merosakkan mata hati..
 Menjadi suatu kebingungan juga apabila yang kualiti disisihkan..
yang sampah dimahkotakan akibat cebisan kasihan kepada mereka..
mungkin akibat kecomelan juga mereka di hipnotasi oleh mata hati si busuk hati..



Keseronokkan dan hiburan membawa kelalaian,
Berfesyen membawa kepada pembaziran,
Keseksian si gadis melemahkan nafsu si lelaki,
dan disini mereka bertapak mempengaruh minda kita yang rapuh...





-zuan-
p.s : manusia kini begitu leka dengan maya tanpa endahkan sesuatu yang selamanya akan kita diami, ingatan untuk diriku dan dirimu.. mungkin suatu hari nanti ketika ku hembuskan nafas terakhir, baru mereka ingati apa yang aku karangi.. Selamat menyambut bulan ramadhan

17 comments:

  1. selamat berpuasa zuan... :)

    ReplyDelete
  2. =)
    niceeeee!
    moge kite bukan antra golongan leka tu kan
    >___<

    ReplyDelete
  3. nice entry ...
    ingt mengingatkan ...
    keep it up bro :)

    ReplyDelete
  4. selamat berpuasa dan selamat beramal .hehe

    ReplyDelete
  5. ayat bukan main bunga2nya.. hehehe

    selamat berpuasa!!

    ReplyDelete
  6. bila zuan sedikit puitis
    :-)
    apa2pun selamat berpuasa
    puasa penuh tau tahun nih

    ReplyDelete
  7. kita manusia sering lupa.. hehe salam terjah

    ReplyDelete
  8. manusia mudah lupa..rasa nak rehat je hmm

    ReplyDelete
  9. pintu taubat terbuka seluas2nya. selamat berpuasa bro...

    ReplyDelete
  10. selamat menjadi 'baik' bulan depan

    ;D

    ReplyDelete
  11. takpe..manusia sesekali camtu..teruskan berdedikasi..kita ada amanah..selamat berpuasa

    ReplyDelete
  12. dah dapat yang baruu.
    yang lama dipinggirkna.
    biasalah.
    manusia memang begitu
    :)

    ReplyDelete
  13. insyaAllah... strive for the best dear!

    ReplyDelete
  14. adudududu...bermadah berhelah ...semoga menjadi peringatan kita semua :)

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...