Monday 25 July 2011

> HOYEAH!!! MTV World Stage 2011 ROCK!!

HOlla Peeps,

Danbo try to steal my pass

Bergegas ke iCity pada pukul 5 petang dari KLCC dan tiba lebih kurang pukul 6.. Dah sampai lambat tu mesti la berasa di barisan belakang tapi tak mematahkan semangat aku dan kawanku untuk rock bersama MTV WORLD STAGE LIVE IN MALAYSIA 2011 dan kalini venue nya iCity Shah Alam. They got our very own Pop Shuvit, The k-pop BEAST, the unique NEON TREES and one of the biggest band on earth 30 Seconds To Mars

"Queue je la" cakap kawan aku yang bersemangat dari tadi.. (tension kerja, rock r!!!)

Tapi queue register tak lama pun, dalam 10 minit dah dapat tag dan leh masuk.. tapi nak masuk tu wa cakap lu, dalam 20 minit gak r.. ngam-ngam la masuk dalam pukul 6.30.. Tapi standard la kan, mana ada event mula betul-betul ikut time.. Dengan celoteh VJ menceriakan crowd, bagi goodies, yang depan untung la..

Disebabkan bateri phone aku lemah, tak banyak gambar aku ambek.. Ni ada beberapa gambar yang aku nak share ngan korang

dari registration sampai tapak concert venue

Tepat pukul 7.. Pop Shuvit mengegarkan iCity dengan lagu "Old Skool Rocka"~ 

Pop Shuvit Dengan single "oh, Shizuka"
Specia Appearance of Man Bai, dengan lagu "Seperti Syurgamu" bersama Pop Shuvit..

Lagu-lagu lain yang dinyanyikan Pop Shuvit adalah "Running away", kemunculan semula Project EAR (East Asia Revolution) dan "Marabahaya"..

Pop Shuvit ROCKS!!!

Band ke 2!! BEAST mengegarkan iCity pada pukul 8 malam dan membuatkan gadis-gadis menjadi gila sepanjang persembahan diorng!!!

Tak banyak lagu BEAST yang aku tau, tp kalau tak silap aku diorng ada menyanyikan lagu "SHOCK", "On Rainy Days", dan "Bad Girl"

ada terdengar orang berteriak
"tak minat BEAST!!!"
LOL

Kemunculan band ke3 NEON TREES tepat pukul 9
(Bateri aku dah nak habis dah time ni... Dan disebabkan kamera phone je, teruk kualiti dia)

1st time aku tengok Neon Trees, sebelum ni pernah dengar lagu "Animals" je..
dan bila dengar lagu-lagu lain,
"wow BEST gak NEON TREES ni, leh jadi duta iCity"

dan sebelum kemunculan main event 30 Seconds To Mars, VJ baling baloon ke crowd.. tapi tak sampai pulak kat aku belon tu.



"Oh oh
I want some~"

KEMUNCULAN 30 SECONDS TO MARS!!!!!
(Poor Camera Quality)
Walaupun dah 4 jam ROCKIN, semua masih bertenaga!!!
"MALAYSIA ROOOOOOCK!!!!"

"It's a beautiful lie" nyanyian Jared Leto

"I'll Attack", "Search and Destroy", "This Is War", "The Hurricane"

Jared cuba cakap melayu..
Hasilnya "Sayo Sayo Pamo"
Asalnya "Saya Sayang Kamu"

itu lah pentingnya Malay education~ lol

"The Kill" in Acoustic Version
sebelum menyanyikan lagu terakhir "Closer To The Edge"

But Guess What? 
lepas lagu Closer To The Edge ramai tak beralih dari tempat masing-masing dan menjerit

"WE WANT MORE!! WE WANT MORE!!!"

Peminat-peminat Beast dah balik time ni...

dan selepas lebih kurang 3 minint encore dari 30 Seconds To Mars
dengan lagu
"Kings and Queens"
dimana Jared ada bawak naik beberapa orang fans ke atas pentas untuk nyanyi bersama



-zuan-
p.s :  semalam ada peminat J. Bibir kot.. siap pakai wristband "i love Bibir" OMG!!! lelaki kot bkn perempuan.. lol~
banyak gambar bunga api, tapi aku tak sempat nak ambek
Thanks to nuffnang dan xpax




22 comments:

  1. kalau meaw p ,pengsan gamaknya,hehe

    ReplyDelete
  2. untunglah dpt pegi :D

    ReplyDelete
  3. walaweh
    ramai gila orang
    hohoho
    ayat last ko buat aku ketawa
    peminat fanatik bibir lelaki tu
    ekekekeke

    ReplyDelete
  4. peh!!best giler lah..:P

    ReplyDelete
  5. gempak bro... jeles pulak aku.

    huhu

    ReplyDelete
  6. syok ye? :-)
    *blog 1 lagi tu, apa statusnye?

    ReplyDelete
  7. pehhhhhhh pergi ek . kemainnn ! ^^

    ReplyDelete
  8. jeles!!! grrr, teringin sangat nak jumpa 30 sec to mars :(

    ReplyDelete
  9. soik korang ada pegi sana.. aku sempat baca berita je

    ReplyDelete
  10. pernah interview pop shuvit...friendly guys

    lama tak hang out ngan dioranG :D

    ReplyDelete
  11. peh lama gile tinggalkan zaman keseronokan cam ni beberapa tahun dulu..
    Rock on!!!

    ReplyDelete
  12. knp x tgkp gmba yg pakai wristband tu ? hehe

    ReplyDelete
  13. wuuuu~ menarikk nihh.

    ReplyDelete
  14. walaweh,,. kalau aku kat situ mmg semput tros ni,.sesak giler..

    ReplyDelete
  15. kalau kak bui g pengsan terus..tak suka tempat sesak2 mcm ni..hehe

    ReplyDelete
  16. Anonymous10/8/11 09:42

    running away dari pop shuvit mmg layan. kalau nak dengar ni link dia eh..
    http://www.youtube.com/watch?v=gaULb-nJ45k

    ReplyDelete
  17. bestnya! I dpt pass tu tp tgh cuti sem plak..malas nak balik KL huhuhuhu

    ReplyDelete
  18. Anonymous5/9/11 16:30

    BEAST!!! nak sangat tengok live performance diorang. tapi tak pernah dapat punn :p

    ReplyDelete
  19. eh2..beast ade ke....nti 2pm lak dtg....huhuhu..besnyer lau dpt pergi..hoho

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...