Tuesday 14 June 2011

> Movie Review : Super 8

HOlla Bloggers,

MysterySci-Fi dan Thriller!!! Cukup menarik adunan tiga genre ni, dan filem SUPER 8 ada ketiga-tiganya :

"In the summer of 1979, a group of friends in a small Ohio town witness a catastrophic train crash while making a super 8 movie and soon suspect that it was not an accident. Shortly after, unusual disappearances and inexplicable events begin to take place in town, and the local Deputy tries to uncover the truth - something more terrifying than any of them could have imagined"
 Mula-mula aq tgk triler citer ni, aq da melonjak-lonjak nk tengok crita ni sebab penuh dengan persoalan dalam kepala aq yang masih belum matang ni, sesuai dengan tagline "Next Summer, It Arrives", SUPER 8 adalah crita yang mesti tengok untuk pengemar filem bergenre Sci-Fi dan Misteri...

Sebuah filem arahan J.J. Abrams, dan dilakonkan pelakon-pelakon muda seperti Elle Fanning, Amanda Michalka and Joel Courtney, crita ni membawa aq ke satu demensi yang penuh tanda tanya.. Sebuah filem  keluaran Paramount, yang ber durasi 112 minit..

Storyline : Bermula dengan sedikit perlahan, tetapi mula grab attention aq dengan jenaka budak-budak dan letupan keretapi, cerita ni mempunyai storyline yang ok, tapi gagal menerangkan keseluruhan cerita, sebab ada lagi beberapa persoalan dalam kepala aq, seperti "kenapa lak airforce ad kereta kebal dan tembak tak tentu arah kat town tu?"

Aksi dan Efek : Aksi-aksi dalam filem-filem Hollywood jarang mengecewakan aq, ditambah dengan efek keretapi meletup dan "benda alah" tu yang mengerunkan!!! Apa "benda alah" tu? hehe kena tengok sendiri la kalau nak tau pe tu.. hehe ;)

Humor : Ok, cerita serius yang ada beberapa part lawak (tapi keseluruhan filem ni adalah serius!!!)


Mesej : Ada sedikit mesej yang ingin diselitkan pada crita ni, iaitu apabila ayah Joe masih lagi berdendam dengan ayah kepada Alice dangan menuduh ayah Alice telah bunuh mak kepada Joe, tapi pada klimaks crita, ayah si Joe ni mula memaafkan ayah si Alice ni dan team-up untuk mencari anak diorng. Kiranya dia nk cakap yang dendam tu tak elok la kan.

Pelakon : Filem Hollywood, dan pelakon memainkan peranan penting.. Lakonan pelakon-pelakon muda dan senior seperti Kyle Chandler, merupakan adunan yang menjadi. Tapi ada satu watak ni yang kurang menjadi, ketua operasi kepada airforce, dia cuba menjadi watak tegas dan kejam tapi gagal ditonjolkan, sebab aq tak nampak dia kejam pun..

Lain-lain : Makeup dan Costume takde pe aq nk komen, ok je pada aq.. Tempat pengambaran pun terbaik, kawasan pekan yang pinggir bandar dan ada trek kretapi, kretapi tu aset!!! Dan setting tahun 1979, adalah sesuai sebab time tu teknologi tak canggih sangat huhu ;)


RATING : 7/10 (filem ni kena tengok kat wayang, kenapa? sebab klu nk tengok kat umah, makesure ada bluray player, efek filem ni sangat best!!!)

-zuan- 
p.s dah baca review kl, gangster belum? harini aq nye futsal tournament dibatalakn sebab kurang penyertaan, so main futsal macam biasa dgn homies lain ;)

7 comments:

  1. kalau free nanti nk tgok lah cite ni.. setakat nie feel tu masih kat KL gangster walaupun da tgok 2 kali..

    huhuhu..

    ReplyDelete
  2. macam best je..nk tengokla nnti..=)

    ReplyDelete
  3. waa mcm best nk pi tgk la huhu

    ReplyDelete
  4. best nya cerita ni...rajin betul buat review :)

    akhirnya tengok jugak KL Gangster...

    ReplyDelete
  5. macam tak best je . hehee . nak tengok kl gengster dulu :)

    ReplyDelete
  6. hope korang suka ngan review aq ni :D

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...