Friday 25 November 2011

> Tempat Makan Best : Demi Nasi Kandar

HOlla Peeps,


"Arghhhh I WANNA EAT MEAT!!!!"

Macam tu la jeritan batinku (atau lebih tepat jeritan perutku kelaparan) ketika di dalam kelas Digital Electronics petang semalam..


"Apa Puan ajar ni? Tak paham..."

Waktu lapar, kalau ajar 1+1 pun otak aku blank, ni la akibatnya kalau tak lunch, kelas petang confirm tak boleh nak fokus.. Habis kelas je, aku ngan Ame terus ke kedai makan untuk pekena Nasi Kandar kat Restoran Yasmin! Fuhhh Ame je tau perasaan aku time Q nak order nasi tu, 30 minit kitorang beratur semalam! 


"Awat lama sangat?"

Malangnya time kitorang ke Restoran Yasmin, nasi habis!!! Disebabkan lapar dan 'ketagih' dengan 'dadah' yang dimasukkan di dalam nasi kandar tu, aku beratur dan tunggu selama hampir 30 minit kat situ. Pada yang tak tau, Restoran Yasmin ni berkonsep mamak yang baru dibuka di Arau Perlis (Back to Student Life) dan buat masa ni fokus pada Nasi Kandar!  


Jangan main-main dengan kesedapan Nasi Kandar dekat Yasmin ni, orang beratur sebegini panjang nak pekena nasi ni

"Sodap wei~"

Ame berselera makan sampai tak perasan aku snap gambar dia pakai phone murah aku LOL


So pada yang belum pekena Nasi Kandar kat Yasmin ni, mai hit kat Arau (Kalau korang kat Mesir tu, jangan la mengada-ngada nak fly mai sini pulak)! Harga? Murah dan berpatutan! Nasi Extra + Ayam, baru RM5.20 (Air kosong sudah dah la kan?).. 

Tapi memang serius sedap la Nasi Kandar dia, aku lepas ni tak perlu ke Penang kalau nak pekena nasi kandar, sebab ia sudah ada di Arau.. 


Ops, blogger Sara kata dia ada ternampak aku tengah hari tu (time tu aku lepak minum je, tak makan) tapi, 

"awat hang tak tegur den? Nextime kalau terjumpa aku, tegur-tegur la ye, aku tak makan orang hehe"



-zuan-
p.s : malam ni aku ada dinner dengan Bits bertemakan "Smart and Elegance" so gua kena dress mcm James Bond la huhu.. Tak dapat nak online sangat malam dan petang ni, so happy Friday peeps (",) 

49 comments:

  1. belum pernah makan nasi kandar lagi..betul.. :(

    ReplyDelete
  2. mcm beshh jerk tgk kwn u tuh makan...bile nk pakat blanja i.aumm

    ReplyDelete
  3. kater nk mkn dagin,
    ayam plak yg diorder?
    makan lah kambin.
    br besh!

    pocket tetap ngan nasi kandar penang. tp kalau g arau mungkin buleh try yg itu juga.

    ReplyDelete
  4. anum kurang gemar nasi kandar
    hehe

    ReplyDelete
  5. Lama dah tak pekena nasi kandar nie.. Perghhh.. Terliur tgk gambar...

    ReplyDelete
  6. bro ko student uitm arau ker? xtau ar lak...

    ReplyDelete
  7. nasi kandar kalau yg sedap2 mmg begini situasinya...:)

    ReplyDelete
  8. aku tgk pinggan korg pun da tahu da betapa kau inginkn nasi kandar tu. :D

    ReplyDelete
  9. aduh lama tak pi pekena nasi kandar.

    ReplyDelete
  10. x pernah lagi merasa makan nasi kandar.Tapi selalunya tak minat gemar mkn nasi yang yang berempah ni.Mungkin blh cuba.hehe

    ReplyDelete
  11. wahhh..dh lama xmakan nasi kandar

    ReplyDelete
  12. err dkt arau ada ka?tang mna?tak tau pon!!area mna tu nk2 pi

    ReplyDelete
  13. tu dia, tu dia tuu diaa nasi kandaq...

    ReplyDelete
  14. nasi ganja,kekekekeke...aku paling alergi makan nasi ni,lepas makan je nak berak,nyampah aku.. memang sedap wei,rugi sapa tak makan



    p/s: kalau sara jumpa ang tak tegur,aku pun sama,sebab aku femalu,,miahahahaha

    ReplyDelete
  15. buat org lapar je...aish~~

    ReplyDelete
  16. tak suka nasi kndaq.tak tau pehal.haha.

    ReplyDelete
  17. belanja boleh..?
    baby kat dalam nak.. heheheh...

    ReplyDelete
  18. nasi kandar memang berempah piaw kalau kat sini mahal huhh sampai beratur panjang mesti sedap ni..untung ahh

    ReplyDelete
  19. aku kalau dah makan nasi kandar kompem ngantok.

    aku tau napa dia tak tegur. ko hensem gila kot time tu. dia malu la tu.

    ReplyDelete
  20. wahhh ramainyaa manusia y nak mkn nasi kandar!!huuuu

    nmpk sedap juga..ada ea kat penang?heee..nt nak g penang bulan 12 ni..:)

    pss : selamat berstyle ala james bond..heee

    ReplyDelete
  21. haha...dekat dgn Uitm tak kedai ni? huhuhuuhu

    ReplyDelete
  22. huu,,,lame dah xmakan ni..myum2

    ReplyDelete
  23. wah.. macam best je. tak pernah makan la!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  24. best tuh nasik kandar.. bilka nak blnje aku?? hehe.. bro sknag ko tertekan x?? kalau tertekan meh bc entri baru aku.. hehe

    ReplyDelete
  25. nasi kandarRRRRR! i gotta eat you..the way you tell us about nasi kandar make me envy of you. i wanna try some!! :D kempunan nampaknya arisha malam ni..hehe.

    ReplyDelete
  26. nasi kandar kat kelate ssh nk jmpe

    ReplyDelete
  27. wahh dah bukak dah kedai tu akhirnya ye. sebelum ni signboard dia je ada. haha. tak dapat la nak rasa. tak pergi arau dah kot.

    ReplyDelete
  28. kalau ada yang sanggup beratur panjang tu....mmg confirm2 sedap la nasi kandar ni...lapar la pulak...haha~

    ReplyDelete
  29. berkat tokey ni meniaga, Q panjang maka panjanglah rejekinya... :-)

    ReplyDelete
  30. belanja gua satu pinggan bro heheh :D

    ReplyDelete
  31. Wuu arau dah makin maju ada Nasi kandaq.. tak sabar nak balik kampung. :D

    ReplyDelete
  32. mengundang betul. eishhh lapar tahu,

    ReplyDelete
  33. xprnah mkn nasi kandar...pnjg tul beratur..ish3

    ReplyDelete
  34. enjoy yourself dude XD

    ReplyDelete
  35. woahh. panjang nye beratur. msti best gler kan nasi kandaq tu. Kena try ni. hee :)

    ReplyDelete
  36. mcm mana rasa nasi kandar ekk ? ? Nurrul selalu dengar aje.. hehehe..

    ReplyDelete
  37. aku yg dduk perlis n slalu g c'mart pun maleh nk ke kedai tu weyh.. haha.. ramai benarr...

    ReplyDelete
  38. lapaq ni lapaq...grrrr

    james bond tuuuuu hikhikhik

    ReplyDelete
  39. br buka kt arau eh ? ptut ramai.
    xbyk pun kdai mamak kt perlis ni.
    bole la zuan blnja.
    rm5.20 je. air kosong sda..
    :D

    ReplyDelete
  40. perghhh.. lama tak makan nasi kandar..

    ReplyDelete
  41. hehe dasyat smpi sggup beratur pnjg tu...

    ReplyDelete
  42. ramai yang beratur tu. mesti teramat sedapp kan.

    laparrrr. hahah.

    ReplyDelete
  43. kalau perot lapar semua benda buat tak jadi..hangin 1 badan...asyim nak marah jer..

    akalu dah pekena nasik kandar tu ha...orang buat salah pon kita ok jer..perut dah kenyang hahaaaaa

    ReplyDelete
  44. terbuka selera ku di tengah malam yg indah permai ni.. hehe

    ReplyDelete
  45. dasyatnya beratur macam tu.panjang sgt semata untuk makan nasi kandar. hehe

    ReplyDelete
  46. nasik kandaQ! arhh lapaQ T__T







    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  47. pergh..mcm best lak.. :)

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...