Tuesday 15 November 2011

> Aku Bukan 18 Tahun

HOlla Peeps,


Fuhh percubaan pertama aku dalam vlog arigatou mendapat banyak kritikkan! HOYEAHHH aku berjaya membuat orang kritik aku!! (serius aku suka gila dikritik, sebab aku nak tahu kelemahan aku)!!! So another vlog???


Damn i look like a kid!!!


#aKidLikesToDrinkAMilo

Alrite, how to be more matured (Or look matured)???


Aku ada buat bacaan mengenai cara untuk nampak lebih matang,

  • Most of it bagitau yang pakaian akan menampakkan kematangan kita. Most of it mencadangkan memakai baju polo atau kemeja dipadankan dengan seluar hitam dan kasut hitam! (banyak lagi la yang sesuai seperti cara pemakaian Matt Bomer di bawah)


#MattBomer

But itu je ke? Muka? Aku nak muka aku nampak more matured!!! (Serius muka aku macam budak-budak sebab ditegur ramai orang)

  • Ada yang sarankan ada beard! Adoi beard tu bukan keluar macam rambut. Tak mudah nak dapat beard
  • Misai? Neeeeh not interested to have one!


Lagi?


Sebenarnya, tingkah laku kita sendiri menunjukkan kematangan kita! Lagi cool seseorang itu, lagi matang sebenarnya dia. Macam mana?

  • Jadi seorang yang berkeyakinan tinggi! Cara berkomunikasi itu menunjukkan keyakinan seseorang itu. Bertutur dengan budi bahasa, postur (atau kedudukkan tubuh) yang baik, pengunaan kosa kata yang bagus, dan jangan tinggi suara.


Banyak lagi sebenarnya cara untuk nampak matang, iaitu be professional.


  • Salah satu cara yang mudah ialah, jadikan seseorang itu sebagai role model kita. Pilih satu tokoh atau public figure dan jadikan beliau sebagai contoh dari segi pemakaian, cara percakapan, dan banyak lagi sudut.


Secara konklusinya, untuk nampak matang, bukan pada paras rupa (jadi boleh ketepikan soal penampilan tu sebenarnya), tapi pada tindakkan, cara berfikir, berinteraksi dan banyak lagi sebenarnya.. Apapun, bersyukur dengan apa yang anda dapat right? Alhamdulillah.. (",)


Experience more and you will look cooler and older dude...


-zuan-
p.s : bangun pagi je, terus aku baca komen-komen yang aku dapat dari vlog aku, dan dengan perasaan ingin menambah ilmu, aku google terus info pasal 'how to look more matured' haha harap entry kali ni berguna untuk semua 

63 comments:

  1. seriously, i'm eagerly waitng to watch the other Vlog of yours! :')

    i think everybody has their own maturity but the way they show the maturity is totally different and same goes to you!

    ReplyDelete
  2. Berdikari dalam membuat keputusan kot...

    ReplyDelete
  3. saya sokong komen di atas..

    vlog.. ? weyhhhhh.. bagi ceramah pakai vlog.. haha!

    ReplyDelete
  4. anyway, pe salahnya kalau muka ko nampak 'muda'?

    maybe it's ur brand?

    nampak 'matang' akan datang dgn sendiri.

    be careful what u wish for.

    :D

    ReplyDelete
  5. saya juga sokong komen anda

    ReplyDelete
  6. muke tak matured xape,,jnji prgai matured.. :)

    dun judge a book by its cover,,hoho

    ReplyDelete
  7. huwaaaaa
    tulah
    asecm pemakain ni yg x mtg
    dan sikap
    huwaaaa
    cmx bersedia nk jadi 23 walau dh 23
    huhuhu

    ReplyDelete
  8. wat mcm bise je..hehehe

    ReplyDelete
  9. haa, tentang vlog. zuan boleh buat vlog so apa kata zuan buat lakonan ...macam sketsa vlog lah. mesti ramai lg yg terhibur !! :D

    ReplyDelete
  10. zuan mmg nmpak mcm budak 16 tahun pun. suara pun macam budak sekolah. hehe

    ReplyDelete
  11. nak bagi nampak matured senang je, jangan tengok katon!hahaha

    simpan janggut zuan..jangan simpan beard..serabai nanti..

    ReplyDelete
  12. jgn nmpak matured sangat..nnt tua dari usia..n;D

    ReplyDelete
  13. malas la nak blaja to look more matured. ntn dah sampai masa nampak la matured dgn semula jadinya. hahahahha...

    ReplyDelete
  14. xde vid rap. saje je.

    ReplyDelete
  15. oke apa nmpk mcm teenager..heeee

    ReplyDelete
  16. selesaikan masalh pun kene matured. dari situ lg obvious nak beza matang ke xmatang^^

    ReplyDelete
  17. wah makin hot lah lepas ni,,hehehehhe
    ,,
    thankz kongsi tips,,,:)

    ReplyDelete
  18. Sapu arang darı buah keras yg dıbkr hangus kat dagu. naık la sıkıt sıkıt:D

    ReplyDelete
  19. kasi taff sket badan tu. haha

    ReplyDelete
  20. ok apa awet muda..;p

    tp klo nk nmpak matured mostly dr penampilan la sbb tu 1st thing org tengok n nampak kan..

    then i agree with u..

    cara komunikasi kita..:)

    ira suka lelaki tgh2...x mcm budak2 sgt n tak matured sgt sbb nt bila dtg 'angin' wat bnda2 sweet nt dia xsuka plak bila da tlalu matured..huahua..;p

    ReplyDelete
  21. ada vlog eh?aku nk tgk la.ala org klu da suka kita,ikhlas,terima je la mcm mn pun kita ni.suara lembut ke,mke bdk,perangai kanak2.yg penting niat.

    ReplyDelete
  22. Babe,matang tu sangat subjektif..Tak semestinya dari segi pemakaian atau whatever..

    MTT yang muda belia ni ramai yang cakap matang semasam jer muka..Cetttt ! Walhal mudah belia remaja lagi taw ! :P

    ReplyDelete
  23. awet muda tu, hehe XD

    p/s : aku pon nampak tak matang, tapi kita tahu setakat mana kematangan kita :)

    ReplyDelete
  24. muka tak reflect dgn usia pun tak best. aku ada pengalaman kot pegi bank, masuk nk buka akaun, dorang buat tak layan konon aku budak skolah. :D

    ReplyDelete
  25. muka cute tape,perangai tu kna matang...hati mau macho...jiwa keras.
    barulah lelaki.

    ReplyDelete
  26. hahaha. sampai google pasal how to look more matured ye. tak pe. bersyukur dengan apa yang ada. =)

    ReplyDelete
  27. beter awet muda muke cam budak2 tau zuan.. nnti da brumur xdela org ckp, 'eh u look older than ur age lah'.. Haaa kan tekanan camtu.. Huhuhu~

    ReplyDelete
  28. ilexxx r..okey ape muka xmatured mana. sentiasa muda orang kata.bak kata makcik plak awet muda...pewit! =D

    ReplyDelete
  29. saya nak nampak matured tapi MUDA.

    Bagus apa nampak muda :|

    ReplyDelete
  30. aku selalu pakai polo shirt.
    hehehe.

    aku tak suka ada misai.
    nak ada janggut.

    ReplyDelete
  31. apa beza antara matured dengan tua ye..??

    ReplyDelete
  32. yerp cara kita berpk menggambarkan kematangan kita....hehe

    ReplyDelete
  33. bg ct, cara pemikiran seseorang itu akn menampakan dia matang..wlaupon muka cm budak2..tp kamu ensem..lalalala

    ReplyDelete
  34. asalkan hati muda selalu..cewaahh.heee

    ReplyDelete
  35. bertuahlah nampak muda heheheh

    ReplyDelete
  36. OMG.Zuan pun post pasal matured? Aku punya muda punya tajuk lol.Isu yang mengupaskan mengenai awet muda.Susah jugak bila orang tak percaya umur kita ya.Lagi haru bila ada yang ingat budak masih bawah penjagaan ibu bapa.lol

    ReplyDelete
  37. zuan makin matang dalam entri wooo!

    ReplyDelete
  38. Kalau orang really thought yg you 18, orang akan jadi sgt impressed dgn you masa you lontarkan pendapat, cara berfikir dan tingkah laku, sebab, org tataw pun yg you actually 23.

    Isn't that cool? It might be a little deceiving, but who cares? Dah mmg luaran you mcm tuh kan? They will take it or leave it. Shouldn't be a big deal :)

    ReplyDelete
  39. cara berfikir kot,yg buat seseorang tu nampak matang,klu awet muda tu satu advantage la,hehe

    ReplyDelete
  40. umur sekadar angka. jnji fikiran matang da memadai. kn ?

    ReplyDelete
  41. umur tu belakang kira...janji pemikiran kita nampak matang...tapi cool pe awet muda....heee~

    ReplyDelete
  42. selalu mcm tu..umo xsma dgn pmikiran dn pwatakkn..hmm..

    ReplyDelete
  43. tapi muka nampak muda pun okey gak bro..hehee

    ReplyDelete
  44. awet muda la best... salam perkenalan... :)

    ReplyDelete
  45. kenapa nak jd matang??
    best ke jd matang??

    ReplyDelete
  46. PM matang tak?cam budak2 je PM ni

    ReplyDelete
  47. betul tu..

    tapi.. kita pun kena sesuaikan keadaan kan..

    ReplyDelete
  48. hahaha bgus la nampak muda... org dok perabis duit nak nampak muda.. kalau dah naturally nampak mcm budak2 sila buat sujud syukur

    ReplyDelete
  49. yea! aku stuju tu..kena ckp dgn gaya yg tenang dan berktrampilan..

    rupa paras ko tu da xleh nak ubah sgt..

    ReplyDelete
  50. tips untuk ppuan nmpk mature? best bila nmpak cam bdk2 tp agak x best bila org buat sesuka hati sbb sgka kita bdk2 muda.. =(

    ReplyDelete
  51. best ape mcm budak2..nmpk awet muda gitu.hahaa..

    ReplyDelete
  52. Pengalaman mematangkan kita :-) sorry lama tak visit sini zuan. Dhiya kat holland ni.

    ReplyDelete
  53. era setuju part ni :

    tingkah laku kita sendiri menunjukkan kematangan kita!

    memang betul pon..! hehehe

    ReplyDelete
  54. Hahahahaa xD yeap, personality memainkan peranan!

    Disebabkan aku ni bersifat serius ketika bekerja, ada yg aggap umur aku 25 years old =.="

    ReplyDelete
  55. *anggap

    typoooooooooooooooooooooooo

    ReplyDelete
  56. even im 27 years old, kadang-kadang ada orang ingatkan baru 17 tahun. hahahaha!! mungkin cara pembawakan diri. saya tak tahu orang lihat dari segi apa, tapi saya pernah dengar ceramah katanya.. kala kita ada sifat "budak-budak" kita akan nampak lebih muda dr usia sebenar,

    budak-budak bukan maksudnya childish cuma...ok, lihat cara budak2 dengan kawan2 mereka. happy, ada masalah tapi macam tak ada, senyum/ketawa selalu.

    jadi, jangan risau kalau nampak lebih muda. Asalkan kita sendiri tahu buat keputusan dalam hidup ;)

    ReplyDelete
  57. takyalah letak somet.. mcm budak kecik nak sgt jd org matang.. tak menjadi! haha.. pemikiran seseorg jer buat diri tu matang..

    ReplyDelete
  58. hehe,dian dulu selalu pk lelaki matured is ade misai n jambang =.=

    ok ape muke cm budak budak.? awet mude bro :P

    hee. i think if nk org nampak kite cam matang,actually bile dorang tgk care kite berfikir.

    for example,u have prob and how u react with it. and how u handle it,kat situ pon bole nampak matang. just my own opinion :)

    ReplyDelete
  59. muka muda jiwa muda otak geliga :D

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...