Sunday 8 January 2012

> Email, dan Pangilan Telefon

HOlla Peeps,


Tangan gua gatal-gatal lepas taip entry ni minggu lepas, biasa la, blogger mana leh dok diam-diam tanpa menaip entry kan? kan? kan? Idea ada untuk menulis, tapi tak boleh nak curahkan dalam bentuk entry sebab exam gua top priority sekarang ni! Tapi apasal aku mengada-ngada tulis entry ni? Haha sebab aku gatal tangan nak menaip la aku taip gak entry ni.. 

Alright, back to main topic, "Email, dan Pangilan Telefon"! Semuanya bermula dengan Bismillah dan komen di bawah ni (di sini (nuffnang)),



Then email sampai,



Yeah, ia adalah invitation dari nuffnang! Bertambah lagi achievement aku dalam dunia blog ni Alhamdulillah.. Tapi malangnya aku tak dapat nak join Nuffnang Premiere Screening, so melepas la nak tengok Contraband.. 


So apa aku buat untuk mengelakkan kerugian 2 pass percuma?
Calling....
Tuut tuuut...
 
Jue : Hello,
Zuan : Hello, adakah anda mengenali hero terkacak di malaysia, Zuan???
Jue : Maaf salah nombor!!!
Zuan : Pergh salah nombor! Sampai hati kau!
Jue : Haha sapa suruh kau main-main! 
bla bla bla.. 
Jue : Sorry aku tak dapat pergi beb, try carik orang lain..
*dialog diubah untuk tujuan bukan personal #LOL

Hmm next,

Calling...
Tuut tuuuuut... 
Zuan  : Hmm tak dapat pulak 
Tuut tuuuut.... 
Finaz : Hello siapa ni?
Zuan  : Hello anda penulis Blog Puteri Beribiru? (berbelit lidah aku cakap)
Finaz : Ya saya,
Zuan  : Hello, i'm Zuan! i'm sure u sure have heard the name (Ayat Shahrukh Khan, dalam Dil To Pagal Hai ketika mengurat gadis)
Finaz  : Err....
Zuan  : Adoi kecewa lagi.. Hahaha aku la, Zuan, penulis Saiazuan Blog, ingat tak?
Finaz : Owhhh yang hencem tahap gaban tu? (dialog ini tak ada sebenarnya) Ingat-ingat, nak apa? 
bla bla bla.. 
Finaz : Hmm nanti aku konfirmkan balik.. Thanks..  

Then aku dapat mesej, Finaz juga tak boleh nak pergi! So sapa lagi? Aku call dan mesej lagi beberapa orang kawan aku, tapi diorang pun tak available at that time..

Dan akhirnya, aku memutuskan untuk memberi free pass tu kepada Hanie_Dew (Let The Blog Do The Talking, Aight!)! Dan beliau pergi invitation tu bagi pihak aku (susah betul nak carik orang nak bagi benda free ni.. huhu)..

So sapa nak free pass untuk next premiere screening (kalau aku ada dapat la), rajin-rajin la komen/tweet ngan aku kat facebook atau twitter ek, #LOL (",)


BTW thanks soooooooooooooo much pada Yui Light,
kerana buatkan aku sketch yang ohsemmmm ni!!! Arigatou!!!! 


-zuan-
p.s : 2 more papers... 

57 comments:

  1. ALAAAA tunggu lah i balik february ni. nak pi tgk XD finally an entry from u :)

    ReplyDelete
  2. saya pon dah post bende ni!!! tapi tak pegi.... bagi dekat blogger lain. Hamzah Ian@Mejah@TerbangTinggiTinggi
    Hehe! study masih penting!

    ReplyDelete
  3. bestnye dia slalu dapat.. haha lawak la dialog tu..

    ReplyDelete
  4. untung lah dapat free pass, even diberi kepada orang lain jugak ;)

    ReplyDelete
  5. haha congratez, nt klw dpt free ticket utk tgk concert Avril 18Feb ni, tolonglahhhhh bg kat sy free ek? hahaha...btw, sy nk bgtau ni URL baru blog sy (n_n)

    ReplyDelete
  6. wah..berbunga2la Hanie_Dew dpt free pass~ ;p

    ReplyDelete
  7. Bujang pun tak free, apa lagi mcm kita org yg dah berumahtangga ni, sibuk manjang.

    ReplyDelete
  8. http://blurrr4evablurr.blogspot.com/2012/01/segmen-saya-tersenarai-dalam-1000-blog_08.html

    ReplyDelete
  9. anys dtg sini , hope sudi join

    http://blurrr4evablurr.blogspot.com/2012/01/segmen-saya-tersenarai-dalam-1000-blog_08.html

    ReplyDelete
  10. ala..nk gak pas free tu..kekeke :p

    comeynya lakaran katun tu :)

    btw..gud luck exam!

    ReplyDelete
  11. Anonymous8/1/12 21:27

    Hoh! Aku pilihan terakhir.T___T.

    Tp xpe.aku tau kang terus bg aku ada org marah plak kan.

    ReplyDelete
  12. Anonymous8/1/12 21:34

    nak jugak~
    hahaha bagi free p0n lom tentu CK dpt pegi @_@

    ReplyDelete
  13. benda free mmg best tp kalau takde masa nak pi nak wat cemana kan.

    eh hai zuan! lama tak nampak.

    ReplyDelete
  14. gagagagaa
    mulai saat ini. aku akan menjalinkan hubungan yg lbh serius dgn empunye belog ni
    kekekee


    bertuah la kak hanie :))

    ReplyDelete
  15. bertuahnya sis hanie...hehe.

    P/S: gonna see a long writing from you for the next entry...

    ReplyDelete
  16. Haha pndi ko kan wat ala prank call yg x blaku lsg hahaha mmg nak kna neh haha
    Jeles ah ko asyik dpt invitation haha

    ReplyDelete
  17. wahhh cm best jew... sume callin uh xleh blah dialog...haha...

    ReplyDelete
  18. ahaha bertuah betul, selalu dpt mcm2 kan dri nuffnang. xD

    ReplyDelete
  19. oh untung la ko dapat... bagi kat orng lagi tu..bagi la kat aku next time..hahahaha

    ReplyDelete
  20. fa tak pernah dapat punn...

    ReplyDelete
  21. kenapaa tak teponnnnnnnnnn sayaaaa?????? hehe

    ReplyDelete
  22. apakata ko turun je..haha

    ReplyDelete
  23. ko carik ar awek seorang...senang hahaha

    ReplyDelete
  24. toooottttt...terlepas peluang! :(

    ReplyDelete
  25. laa... napa tak tanya i?? kompem i accept tix free yg u nak bagi tu.. :)

    ReplyDelete
  26. tangan gatal maksudnya nak dapat duit ..oh yeah..belanja saya.hohoho

    ReplyDelete
  27. alaa, zuan ! nak jugak !! haha. macam mana nak dapat free passes ni !!

    ReplyDelete
  28. a'ah , nak jugak . tell me how to get it ! now ! ekeke

    ReplyDelete
  29. Aku nak jugak.. Tapi.............

    ReplyDelete
  30. malang nasib zuan. asyik tak boleh pergi je. hanie jugak yg untung. haha.

    ReplyDelete
  31. next pass kat gua plak tau! hahaha

    aku dh lama tak join bende tu..dolu2 slalu gak dapat..tp tak penah pegi sebab tak click date dia..pass kt orang lain laaa..

    ReplyDelete
  32. untunglaaa dpt invitation -___-"

    ReplyDelete
  33. Anonymous10/1/12 13:47

    hahahahha...aku yang untung. untung jugak aku free time tu. kalau tak. tak untung la aku.

    bape banyak untung komen ni kan.

    ReplyDelete
  34. hohoho,,, tahniah la bgus pencapaian ang dlm blogging,, lme x singgah,, ahah ^^

    ReplyDelete
  35. oh sem! tak sabar nk balik Penang!

    esok last paper then I'm done huhuhu

    ReplyDelete
  36. oh kpe xcol saya?? hehee ^_^

    ReplyDelete
  37. sketch sgt ohsemmm....lebih ohsemmm dari si ohsemm ni...hahaaha

    ReplyDelete
  38. lama xsinggah..hehehe meyh bb me :p


    http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/www-14-wednesday-wild-cute-guest.html

    ReplyDelete
  39. zuan, knp nuffnang fifi tak bergerak2, takde achievement apa2 pun. kahkah. lawak betol!

    hehe, try call yg lain lagi, ada lah tu yg boleh temankan:p

    ReplyDelete
  40. untungnye zuan..jeles2..

    ReplyDelete
  41. Wahhh....
    invitation dari Nuffnang!!!...

    Mantopppp!!!

    ReplyDelete
  42. when yours will be updated?

    ReplyDelete
  43. hahah tu la aku ingat dapat button yang sama. rupanya churp churp plak kali ni. tu pun sib baik husband aku tanya. kalau tak orang tu pun lupa nak bagi.

    ReplyDelete
  44. agagagga...best perbualan di atas..takpe, lain kali aku nak jugak tiket atau kau jela bawak aku gi tengok..wee~

    ReplyDelete
  45. untung lahh !
    hahaha

    aku penah try dulu tapi tak dapat. sob sob.

    ReplyDelete
  46. aku pernah dapat untuk churp churp je >.<

    ReplyDelete
  47. whoaaa..punye lame x singgah blog kau kan? name dah tukar pon aku tataw..huhu

    ReplyDelete
  48. cepatlah update cepatlah update

    ReplyDelete
  49. earnign nuff tu tak tahu apa formula dorg guna.kene uv 1000 sehari kot bru naik. haha. aku ngan jue mmg jarang sekali bukak page nuff tu.

    ReplyDelete
  50. Anonymous14/1/12 19:05

    pasni kalau ade tiket free dont hesitate to call me zuan :p hehe

    kejap. nk beramah tamah kt twitter cmni. hihi

    ReplyDelete
  51. pergi sama lerrrrrrrrrr..hahahaha

    ReplyDelete
  52. amboi..baik betul bg bende free...lau ct pon xdpt pegi gk..huhuhu

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...