Thursday 10 January 2013

Tech Thursday: AdFly bypasser - Cara Elak Iklan

HOlla Peeps,

Kembali lagi kita dalam Tech Thursday, yang mana di sini aku share some new stuff pasal tech or anything yang berkenaan IT world. Alright, kalini special untuk 'kaki download' dan pengguna google chrome. Kepada yang suka download movies, songs, dan macam-macam lagi di internet pasti akan annoy atau kurang selesa dengan beberapa advertisement link seperti Adfly.

Seperti yang diketahui, Adfly ni satu advertisement link yang memendekkan link dan bagi earning kepada user mereka melalui bilangan visit. Selalunya terganggu dengan skip ad (gambar dibawah) yang mana kita perlu menunggu beberapa saat sebelum boleh ke link sebenar. 




Ops, jangan marah dekat yang pasang ads ni, diorang nak generate side income juga.

Alright, setiap masalah ada solution. Dengan menggunakan extension 'AdFly bypasser' yang dikelaurkan oleh ayra.ch, pengguna chrome hanya perlu klik pada link dan akan mendapat mesej 'Redirecting in a few Seconds...' sebelum ke link sebenar. Pasti ada yang tertanya, kalau pakai extension ni, mesti link provider tak dapat satu sen pun kan? NOPE! Mereka masih dapat bilangan visit dan earning, kerna tugas AdFly bypasser ni adalah modify page yang kita visit. 




Untuk pengguna Firefox pula, boleh cuba extension seperti AdF.ly Skipper dan BypassAdfly. Selamat mencuba.


Alright, selain dari AdFly Bypasser, extension seperti AdBlock juga sangat membantu di dalam web-surfing. Ia berlaku apabila sering diganggu popup atau ads ketika ingin melayari Youtube atau ketika sedang syok streaming live football atau diganggu ads atau popup ads yang tak di ingini ketika ingin download drama korea atau drama jepun kegemaran.




Solution yang dicadangkan adalah AdBlock! Ia adalah free extension,  dan digunakan lebih 10 juta pengguna Google Chrome!

Alright, dan selepas kejayaan AdBlock, keluar pula versi yang terbaru yang ditambah baik dari version AdBlock, iaitu AdBlock Plus yang dikatakan mampu remove semua jenis Ads secara automatik!




Kekurangan pada AdBlock ini adalah, ia block semua jenis Ads tak kira ia adalah Ads yang berbentuk advertisement, atau Ads yang dikira SPAM. (Jadi, pada mereka yang menjana pendapatan melalu ads, pasti berbulu dengan entry hehe) Worry not, sebab adblock ni boleh di set untuk enable atau disable bila-bila masa yang di ingini. Jadi direkomenkan disable Adblock di site-site yang dipastikan keselamatannya.






Bagi yang berminat mendapatkan AdBlock, boleh ke link Chrome Web Store dan search AdBlock, atau AdBlock Plus. Bagi pengguna Firefox pula boleh dapatkan Add-ons di ADD-ONS.

Till then, Adiós peeps ;)

-zuan-
p.s: Selepas diguna-pakai, didapati extension untuk chrome banyak menggunakan memory dan cpu usage. Jadi amatlah dinasihatkan untuk hanya enable extension bila diperlukan, dan bukan di enablekan sepanjang masa (walaubagaimanapun, entry ni hanya bertujuan untuk share extension yang menarik untuk digunapakai pengguna web-browser)


click ads to show your support (",)

26 comments:

  1. aku baru tahu bro pasal ni.
    aku ingat kan ape benda lah yang keluar ni.
    kadang tu rasa annoying jugak.

    nak buat macam mana kan.
    nak cari side income.

    ReplyDelete
  2. satu perkongsian yg menarik... baru tahu pasal ni...

    ReplyDelete
  3. selalu kalau download2 movie...mmg ada adfly ni...nasib baik tunggu kejap je...takde la annoying sgt..hee..tp info ni baru bg aq...kalau aq da terasa mcm semak je bila setiap kali nak download ke apa...baru guna..hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam aku cakap, aku rekomen on time nak guna je sebab taknak kurangkan prestasi komputer ko nanti.. tak baca betul2 la tu... lol

      Delete
    2. aq baca la..sbb tu aq ckp guna bila perlu je...lappy aq da la slow..almaklum la..da tua...tu yg tak boleh nak letak mcm2 sgt..extension tu bagai..haha~

      Delete
  4. Oh.. Adfly tu ghupenye sumber side income ke..? haha.. *noob*

    ReplyDelete
  5. nice sharing..shida dapat satu info bla bca hehee..selalu gak kalo nk download kua bnde alah nih...hehee..org buta IT nk wat cmne ^_^

    ReplyDelete
  6. AHA! faham faham faham. faham jela tapi nak mengapplykan tu mcm hehe, perempuan al maklum maleh ;p pas exam lah nak disable adds. btw thanks zuan :)

    ReplyDelete
  7. harammm aku fail bab2 ni hahhaa

    ReplyDelete
  8. samalah asrul, aku pun fail gile

    ReplyDelete
  9. wow..thanks bro.. boleh download ni

    ReplyDelete
  10. masalahnya sekrg. aku bengang adfly asyik ada masalah dua tiga hari ni,terganggu aktiviti donlod kjdrama aku. huh.

    ps:buli bah kalau kau

    ReplyDelete
  11. oh.. buta IT sungguh diri ini...

    ReplyDelete
  12. tapi rasa benda ni mcm annoyig je :B errrrr. btu tahu bnda ni side income.ingatkan apaa.

    ReplyDelete
  13. fuhh.. really? baru tahu ade mende ni rupanya.. sebab salu kalo aku nk tgk movie kat ceritamaster.com mesti iklan sepah2 appear baru leh tgk cter yg nk tgk tuh...

    ReplyDelete
  14. leceh a mende tu

    sbb nk donlod cite mesti nampak natang tu haha

    ReplyDelete
  15. memudahkan kerja untuk mendownload lah ni

    ReplyDelete
  16. tapi, ada certain web tu tak leh download kalau takde ads. Grrr. kena disable dulu. ceit.

    ReplyDelete
  17. aku memang guna pun. haha..

    ReplyDelete
  18. baru tau leh block rupenye.
    takpelahh shiann diorang nak cari side income.
    :)

    ReplyDelete
  19. biarlah mereka nak cari side income. takyah block2 pon. janji tak bawak masuk virus.hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha jangan salah paham bro, adfly passer ni just nak pass ads tu je, diorang still dapat income dari situ, ad block ni pakai time nak pi laman web dwnld je.. kan bnyk spam n virus di situ..

      Delete
  20. tq zuan. baru tahu. nice entry.

    ReplyDelete
  21. bgus ni.. dah search adblock, pastu xtau nk wat pe.. hahaha..

    ReplyDelete
  22. hehe......kalau block ads ni....ads nuffnang pun kena block ke? hahahahahaa

    ReplyDelete
  23. Are you trying to earn money from your websites or blogs by popup ads?
    In case you do, have you tried using EroAdvertising?

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...