Saturday 25 May 2013

WTF? Weekend Tak Lengkap Tanpa Bahan Bacaan

HOlla Peeps,

Dah menjadi rutin harian di dalam train, membaca buku sementara menunggu sampai ke destinasi. Alhamdulillah, aku semakin gemar menghabiskan masa lapang dengan membaca buku daripada sibuk menonton television. Lepasni kalau dah ada ipad, rasanya dah tak pegang buku dah hehehe.. Kepuasan membaca dan mendapat sesuatu yang baru menjadi 'makanan kegemaran' aku sekarang ni. Salah seorang lecturer aku pernah pesan, "Read and don't forget to apply" coz kalau kita just baca dan tak bertindak, tak ada hasil kan?

Thanks to Bauchar Buku 1 Malaysia yang aku dapat dulu, aku mula menghabiskan duit dengan membeli buku. Kebanyakkan buku bergenre Motivasi, Biografi, Finance, dan Hartanah. Kenapa hartanah? Rasanya Abangensem ada jawapan untuk tu. Korang kena pergi Seminar Hartanah Beliau untuk godek rahsia menjadi Jutawan Hartanah.

Bila sebut pasal hartanah ni, aku sangat kagum sendan Faizul Ridzuan! Haaa nama belakang pun Zuan hehe. Siapa dia ni? Serius tak kenal? Beliau adalah salah seorang Real Estate investor di dalam malaysia ni yang berjaya make profit melalui hartanah. Dia bukan jual tanah! Dia beli 1st home dengan bermodalkan RM2000 sahaja, dan in 5 tahun dia dah ada 23 properties yang bernilai jutaan ringgit!





Beliau juga telah menulis buku "WTF? 23 propertis by 30" dalam volume bahasa Inggeris yang mendapat jualan hangat di kedai buku MPH! Dan kemudian mengeluarkan dalam bahasa Malaysia, "Wa Tak Faham!"
Overall review selepas membaca WTF? ; buku ni sangat direct penceritaannya! Semua dia ceritakan sangat clear dengan gaya humor tersendiri. Kreativiti beliau membeli rumah banyak kali ditunjukkan dan diceritakan dengan teliti.  
Walaupun dah baca buku ni, aku punya hunger untuk mendalami ilmu hartanah semakin mendalam. Apatah lagi selepas join Seminar Hartanah AE pada bulan febuari lepas. Alhamdulillah, atas support family yang sentiasa support anak kesayanggan mereka, last month aku daftar untuk 7 Hari WTF Sarjana Hartanah bersama Faizul Ridzuan pula!

Seminar 7 hari ni akan diadakan dari 22 Jun hingga30 Jun 2013 bertempat di Auditorium Cempaka Sari, Putrajaya! Jangan lepaskan peluang sebab pisang tak berbuah dua kali! Daftar sekarang sebelum terlambat sebab gua dah daftar last month lagi..hehe!


Nampaknya aku kena dapatkan bilik sewa di area Putrajaya sebab seminar ni berlangsung selama 7 hari. Ada sesiapa dok Putrajaya yang sudi kasi aku tumpang tak? Hehe


Till then, Adiós peeps ;)

-zuan-
p.s: bukan senang nak hidup senang. Jadi kena la sentiasa berusaha dengan bijak untuk capai kesenangan tu, kesenangan hidup di dunia dan di akhirat.. inshaAllah..


click ads to aid me to become next millionaire (",)

15 comments:

  1. Siapa berusaha, dia dpt hasilnya ! :)
    Cayok cayok zuan :)

    ReplyDelete
  2. wahh ...buku ni lah saya pegang semalam di kINO....... HUHUHUHU ...

    ^^

    ReplyDelete
  3. rajin membaca banyak manfaatnya. jangan jadi cam aku malas.hahahaha

    ReplyDelete
  4. Bro pergi tak seminar ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti pergi bro.. tengah fikir camne nak ulang alik je putrayaja je ni.. samaada by moto, or just carik homestay for a week

      Delete
  5. manfaatkan bauchar buku 1 malaysia pada buku ni mesti berbaloilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab bauchar buku, terdetik nak beli buku WTF? ni hehe

      Delete
  6. ganasnye tajuk buku huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee wtf tu maksudnya "wa tak faham" :)

      Delete
  7. Pilihan buku yang terbaekkk....

    ReplyDelete
  8. kasi pinjam itu buku. leh?

    ReplyDelete
  9. i notice that you're becoming someone who is way better than before. and by before I mean in comparison between the guy I knew the first time I drop by here and the guy I'm facing now through his writing on blog. I'm happy for you, keep up zuan :)

    ReplyDelete
  10. wtf versi melayu dan english. ada beza content die x? better beli yg mana? -faiz

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...