Monday 16 May 2011

> Selamat Hari Guru

HOlla Bloggers

Guru bleh kata parent ke2 kita sebab diorng la yang mengajar n menjaga kte time parent kita tak ada disamping kita untuk menjaga kita..Pasti ramai yang ad kenangan masam masam manis dengan guru masing-masing dimana ad suatu ketika guru itu merupakan musuh atau insan yang paling dibenci murid, dan ad ketika guru itu merupakan permata untuk murid-murid..jadi guru ni susah, sangat susah, sebab macam-macam ragam murid-murid yang akan kita jumpa kan.. jadi tahap kesabaran perlu di level unlimited, sebab klu ad limit, rasanya tidur lokap la malam tu.. ;p

tringat aq dulu waktu aq jadi guru sandaran.. memang aq merupakan cikgu yang paling dibenci murid-murid pada awalnnye sebab aqs suke buat muke garang ngan diorng.. (ye la, awal2 jadi cikgu an, msti r susah nk adapt) pastu seminggu kemudian, rentak seorang guru mule ad dalam diri aq, yang mana aq mule disukai murid-murid, mula ditegur oleh mereka (ad gk murid perempuan yang mintak num telephone dr aq.. hahahaha)

kenangan jadi guru yang paling aq xleh lupe, hari sukan sekolah.. time tu, hubungan ngan murid2 makin rapat.. waaa rindu btl ngan SK SIKAMAT ;)


p.s ingat dan kenanglah jasa guru hingga akhir hayat anda.. :)

3 comments:

  1. Selamat Hari Guru cikgu wan,.

    ReplyDelete
  2. heee. sk sikamat pun must be rindu with u too. :):):)

    ReplyDelete
  3. Terima kaseh Zuan....kau nak ucap kat aku juga sebenarnya kan? hehe, perasan....

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...