Tuesday 24 May 2011

> SEGMEN FILEM KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI : Aku Seorang Pirate

Berdasarkan cebisan dari blog BEN


"Saja nak mencungkil bakat blogger blogger baru atau pertengahan.. yang lama tak join punya ... hahaha.. ok ok ...Ini cuma cerita rekaan blogger .. tak terlibat dengan yang hidup atau pon yang dok tayang kat panggung skang ni .. 
3 tajuk diberi .. sila rujuk SINI .. Kemudian , reka la cerita tu... Contoh boleh rujuk kat SINI ... Amacam ? mudah jer kan ? heheheh..
Hari ni aku nak rileks skit ..tamo pening ngan entri berat.. hahaha.. Macam la berat pon entri sebelum ni eh ? hahahaha... tak pe tak pe.. bukan selalu pon wat segmen kan ? Hehee.. 
Ok.. jom mula ..
  1. Buat satu entri... letak poster filem yang korang nak buat tu.. hehehe..
  2. Tajuk : SEGMEN FILEM KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI dan linkkan ke entri ini..
  3. Buat cerita ... menarik dan tertarik gitu.. Watak , korang leh cipta sendiri dengan amik kat SINI .. belasah je.. janji ada watak ..
  4. Siap ? Tinggalkan url entri korang kat ruangan komen ini ..
Tutup ? Kul 10 malam ini ... Lewat ? Tak diterima dah ... Senarai watak boleh"




Nama ku Jacko, menjadi "Raja Lanun" adalah cita-citaku sejak dari kecil tetapi dipangkah hebat oleh datukku dan bapaku yang merupakan salah seorang anggota penting berpangkat tinggi angkatan tentera laut, Marine. Jadi aq dipaksa menjadi Marine seperti mereka bila aq dewasa kelak, masakan impian ku menjadi raja lanun tidak kesampaian jika aq mengangotai marine.

Kisah hidupku tidak seperti Luffy (Watak Dalam Anime Popular ONE PIECE) dimana dia memperoleh kuasa menjadi budak getah dan mampu berlayar dengan bebas, kerana agak sukar untuk menjadi lanun di abad ke-22 ni, ye la mana nak ada harta karun dah kat pulau-pulau, kalau ada pun dah habis diambil oleh kerajaan. Nak beli kapal pun mahal, mana tak nya, aq nk beli kereta Kancil pun tak mampu sebab hasil kutipan blog aq pun tak pernah sampai (mane tak nye, viewer sehari pun tak sampai 50). Nak bawa kapal pada zaman ni perlukan lesen (seperti juga membawa kenderaan-kenderaan lain), jadi menjadi masaalah untuk aq mendapatkan lesen, ya la kalau nk ambek lesen perlu duit lagi. Zaman ni semua perlukan duit.

Walaupun banyk dugaan yang perlu aq hadapi, ia tetap tidak mematahkan semangat aq.. untuk menjayakan hidupku sebagai lanun, aq membeli topi jerami (Straw Hats) supaya aq boleh pakai tika panas hari, aq juga mendaptkan set pistol dan pedang mainan (kalau betul-betul punya kang, silap-silap ke penjara la aq).. Hari-hari aq diherdik kawan-kawan ku kerana mempunyai impian budak-budak, ye la, zaman pirate sudah tiada lagi, dunia sudah aman dari ancaman pirate (walaupun masih ada lanun cetak rompak)

Setiap hari aq hanya mampu memandang ke laut (sambil memetik gitar kapuk kesayangan dia memankan lagu "talking to the moon" dengan harapan moon menunaikan permintaannya menjadi lanun tegar), dengan harapan suatu hari akan datang Black Pearl yang diketuai Jack Sparrow untuk mengambil aq sebagai crew kapalnya.. dan Yeah, bukan pelan aq untuk menjadi krew, apabila aq diterima menjadi crew, akan ku HIJACK kapal tu, dan menjadi kaptain kapal itu (Saving sikit duit nak beli kapal).


p.s amacam? terhibur? ikut format yang ditetapkan x? 
also this is my latest post.. 

11 comments:

  1. huhu .. ;)datang nyibuk baca cerita kreatipp ~ ;)

    ReplyDelete
  2. oHoo..pandai2..teruskan usaha...hehe.. nway da jadik followe anda yg ke 304

    ReplyDelete
  3. ehhh
    die jadi lanun la :D

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan dari blog ben ashaari,singgah & follow u...
    nice story...
    luffy,i like it(",)
    jom singgah sini
    http://sitiumairahsaat.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. lanun tegarr!!
    tukar la option jadi penulis skrip......

    ReplyDelete
  6. trima kasih atas komen anda seuma.. trharu dpt komen bnyk mcm ni :')

    ReplyDelete
  7. jimatnye lanun nih..hahahah..singgah follow baca cite ni..

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...