Tuesday 24 May 2011

> The Movie Reviewer

HOlla Bloggers...

Hobi menjadi sesuatu yang selalu kita buat.. dan buat sebab kita suka.. one of my hobby is watching movie.. owh, i love to watch movie... macam-macam genre movie aq suka tengok.. antaranya genre romance, adventure, fantasy, thriller, seram, dan tak ketinggalan comedy... Bila kita tengok movie, dan merasakan movie tu best (ad message, lineup pelakon yang bagus, dan jalan cerita menarik) kita mesti nk share movie tu dengan kawan-kawan so that kita boleh share something, dan talk about something.. dan dengan review, aq leh tolong save duit korang (means berbaloi ke tak tengok crita ni yang aq review, dan biasanya aq akan tulis review tentang filem yang memang patut ada dalam koleksi anda..)

Aq baru lagi dalam movie reviewing ni, hmm lebih kurang 9 movie review aq dah buat kat blog ni.. dan aq ternyata terhibur melakukannya, walaupun tak banyak pun aq dapat feedback dari pembaca (mungkin sebab kualiti movie reviewing aq masih kurang) dan aq cuba untuk memantapkan review aq iaitu dengan cuba memampatkan isi dalam text yang seringkas mungkin.. Maaf kalau gaya penulisan aq agak rojak, sebab aq taknak pembaca bosan dengan bahasa formal yang mungkin akan membuatkan mereka tak nak baca dah review aq..

But still, aq akan tulis review untuk setiap movie yang aq tengok berpandukan Wikipedia dan IMDb sebab its fun to share something and talk about something.. and that something is Movie, the actor, the actress, the director, the producer and everyone or anything that involved in the movie.. BTW thanks kepada beberapa pembaca review aq sebelum ni kerana meninggalkan komen mengenai review yang aq tulis, bermakna ad juga orang nk baca apa yang aq tulis.. dan aq menanti kritikan daripada anda untuk memantapkan lagi gaya penulisan aq.. 

  1. Pirates of Caribbean : On Stranger Tides
  2. The Shawshank Redemption
  3. Fast 5
  4. Thor
  5. Hikayat Merong Mahawangsa
  6. Shaolin
  7. The Green Hornet
  8. Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 1
  9. Megamind


p.s nantikan review-review aq yang akan datang.. dan sila tinggalkan jejak dan komen anda disini mengenai review yang aq tulis..

6 comments:

  1. review penunggu istana lak. muehehe

    ReplyDelete
  2. okay tape...teruskan dengan review ini,kalau kena dengan cara mesti ramai yg akan datang untuk baca review u tu...

    tips sikit:
    1.kalau istilah yang penting boleh boldkan..
    2.buat dalam bullet,sebab kalau paragraph mcm terlalu panjang dan org akan jemu nak baca..
    3.menulis dengan ikhlas tak kesah la orang nak datang ke tak,yang penting kita ikhlas dalam penulisan..


    p/s:okay tu dulu,kang berjela u nyampah lak,wekekekeke...selamat menjadi reviewer :P

    ReplyDelete
  3. Aweyn

    huhu da x tayang la ctr tu.. hmm

    ReplyDelete
  4. meaw

    thanks.. komen membina meaw~

    ReplyDelete
  5. hukhuk dah lame kita tak tgk wayang

    ReplyDelete
  6. spider_gurl86

    hehe segeralah ke panggung berdekatan

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...