Monday 27 May 2013

Kronologi: Battle for the Top 3 Commentator! Only @Shakiddo.com (Part 1)

HOlla Peeps,

Pada yang follow dan selalu baca blog Kid, akan perasan rivalry antara aku dan Ezad! Cerita rivalry ni bermula selepas Kid announce reward tuk top komen di blog beliau pada 1 Jan 2013 kalau tak silap gua. Since gua dah tau yang dia ni seorang full-time dan sangat komited dengan Blog Shakiddo dia, gua cuba la support dari belakang dengan komen 1 jam sehari (Sebenarnya nak dapatkan duit poket huhuhu), sebab lagi 23 jam gua nak tidur, makan dan korek telinga.

So dari situ, bermula kronologi pertempuran Top Commentator di blog Shakiddo (Sila mainkan soundtrack filem 300 untuk mendapatkan feel Epic Battle);


Top Commentator January (0-1)

Bulan Januari memang bulan Ezad tame semua orang. Satu bulan penuh dengan cabaran pada aku sebab aku masih di Arau dan sibuk siapkan full report untuk Final Year Project - Bijak Jawi aku. Kebetulan persaingan kuat juga datang dari blogger gila komen, Afasz time tu. FYI, Afasz ni pernah belajar di UiTM Arau seperti aku juga. Kira dia senior aku la, tapi lain tahun sebab tu tak pernah bersua muka.




Top Commentator February (1-1)

Selepas kembali dari dunia student life, akhirnya aku ada peluang untuk bagi komitment untuk komen gila-gila di blog kid. Akhirnya aku berjaya menjaringkan gol penyamaan pada bulan Febuari untuk menyamakan kedudukkan dengan Ezad. Kelihatan Afasz tiada didalam persaingan dan Dayah mula masuk stage untuk saingi Top 3! Walaupun total komen bulan Febuari tak sebanyak bulan Januari, aku masih mampu jadi top komentar untuk bulan tu. Alhamdulillah. 


Top Commentator March (2-1) 

Dan surprisingly, total komen di bulan 3 juga menurun. Dan lagi terkejut, giliran Dayah pula hilangkan diri di saingan bulan March. Aku baru mula praktikal di bulan March, masa agak limit untuk komen tapi masih mampu beri komitmen di bulan March sehingga menjaringkan gol ke 2 mengatasi Ezad. Datin Tyka a.k.a Zorro naik ke stage! Dari mana dia datang? Untuk apa dia datang? Menjadi persoalan hingga kini. Adakah dia akan hilang di bulan April seperti Afasz dan Dayah???


Top Commentator April (2-1)
Nampaknya ramalan yang Datin Tyka akan terkeluar dari saingan ternyata meleset! Dan kalini battle for Top 3 berterusan sampai pukul 11.59 tengah malam. Babak kejar mengejar mungkin tak selaju Fast 6. Tetapi memberi impak sehingga aku tak sempat nak minum air. Ezad yang stop komen untuk beberapa hari kerana tak sihat kembali mengejar. Tapi sudah terlambat sebab masa begitu cepat berlalu pada malam tersebut. 

Dan begitulah kronologi pertempuran top komentar di blog KID! Persaingan untuk bulan May masih lagi berlangsung! Adakah Ezad akan menjaringkan gol penyamaan di bulan May? Atau adakah Datin Tyka akan meneruskan serangan??? Dan aku tertanya-tanya di mana Dayah dan Afasz? Adakah diorang akan kembali ke stage Top Commentator di bulan akan datang? Masih menjadi tanda tanya..

To be continued...


Till then, Adiós peeps ;)

-zuan-
p.s: bila aku nak dapat offer berlakon dengan Wawa Zainal atau Nora Danish ek? 


click ads to help be win next goal (",)

13 comments:

  1. Haha...best pulak aq baca entri ni...epic giler...bulan januari tu aq nak rasmikan dulu..bulan feb dan mac mungkin aq slow down sikit komen2 ni..bulan april aq ingatkan da selesa dok top 1..last2 kena pintas last minit..tak sangka kena kejar..bulan may masih berjuang lagi...haha..target nak 1.5k komen dulu...kalau sempat 2k aq nak try...pecahkan rekod kat blog madam dulu sampai 1800++ komen..haha

    ReplyDelete
  2. haha. siap wat entri tu. gila rajin korang mengomen.

    ReplyDelete
  3. hehehehehe....best jugak...nak rajin komen jugaklah.....

    ReplyDelete
  4. fuh...sampai 500 ratus lebih tu

    ReplyDelete
  5. perghhh ehbak hebak mungg

    ReplyDelete
  6. this is amazing. scroll bawah blog zuan, nengok nama dhiya top 2 ok bye hahaha

    ReplyDelete
  7. fuiyoooooo.... komen beribu ribu lemon!!!

    ReplyDelete
  8. good luck. ha ha.. mana den datang..? haaaa

    ReplyDelete
  9. Tak tercapai lagi gua nak komen sampai angka ratusan nih

    ReplyDelete
  10. Gile rajin mengomen :) Hehehehe :)

    ReplyDelete
  11. hahahaaa... huntungla keje duk depan pc komen memanjang kihkihkih

    ReplyDelete
  12. Kalau kat blog eden persaingan relax jee....peluang nak menang lebih besar kot...maybe dah kena change marketplace for better chance of winning...miahahahaha

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...