Friday, 3 December 2010

> Garam

"Garam atau nama saintifiknya Natrium Klorida....Rasanya masin...Biasanya digunakan sebagai garam makan yang berfungsi sebagai penyedap dalam makanan....Garam makanan terdapat dalam bentuk garam halus dan garam kasar yang merupakan satu-satuyna batuan yang boleh dimakan manusia"


HOlla Bloggers.. 

Pernah rasa garam? Tipu kalau kata pernah tak pernah... Ok bukan nak cerita pasal garam, masakkan, bahkan resepi kerana aq memang tak reti masak...Aq nak carita pasal pengalaman atau benda yang pernah dilalui atau diketahui atau diberitahu sebelum diberitahu sekali lagi...Korang mesti slalu lalui detik-detik dimana anda diberitahu//diceritakan oleh Member sesuatu yang anda sendiri dah pernah lalui dan dah pernah tahu...Atau lebih senang diceritakan Member anda mengangap anda ni seorang budak yang masih belum pernah lalui atau rasai...Biasanya perasaan diri ni jadi marah atau sedikit terkilan apabila Member seperti memandang rendah atau memikirkan anda ni seperti budak yang tidak pernah rasa pengalaman yang dia ada lalui(Kira Member ni kerek gak ar dengan apa yang dia dah lalui dan dengan berbangga cerita apa yang dia dah lalui sedangkan anda lebih tahu atau lebih awal rasa apa yang dia dah rasa) 

Dibawah adalah ayat-ayat yang biasaya aq akan cakap untuk membalas respon keatas apa yang diceritakan Member ni...

"Ooooooooooooooo.."
-buat-buat macam tak pernah tau padahal tau-

"Tau xpe.."
-slalu cakap macam ni-

"Tau!!"
-malas nak layan-

"la bru tau ke???"
-da stok menganjing blk da tu-

"Aq da rasa garam lg awal dr ko"
-kira dah habis malas nak layan-


p/s slalu larva2 dlm gunung berapi hampir meletus bila kena, tp sbar je sb sabar itu cool haha:D




jgn lupe tekan butang seperti dibawah
untuk tingalkn pesanan anda
ia terletak di sebelah kanan, selepas pengubahsuaian
mengikut kesesuaian tema

20 comments:

  1. hehe kelaka.. :)

    ReplyDelete
  2. KRETIF LAA AWAK NI..
    :)

    ReplyDelete
  3. sabar itu cool, ko mmg cool la

    ReplyDelete
  4. @CGG :: hehe biasa2 je.. ;D

    ReplyDelete
  5. Blogwalking here...^^

    ReplyDelete
  6. Blogwalking here...^^

    ReplyDelete
  7. haha..mcm pernah dengar ayat tuh...
    tok aku selalu duk ulang2...
    sampai aku fikir tok aku 2 terlebih makan garam kot.hehe

    ReplyDelete
  8. hahahah..kalau dah malas sgt nak layan ckp cam ni 'hmmmmmm, lepas ni kau buat apa'...terus tukar topik

    ReplyDelete
  9. salam
    mmg kena cool bilaberdepan ngan org mcm tu.haha

    ReplyDelete
  10. aku selalu cakap...eh series la ko baru tau?ko baru hidup tadi ke?what the..haha

    ReplyDelete
  11. @khaiyisah husna :: haha ayat orng tua2.. ;p

    ReplyDelete
  12. @rossoneri :: haha cun2 :D

    ReplyDelete
  13. @Lydia Miza(Aidyl Azim) :: wasalam yup.. cool tu elak problem2 :D

    ReplyDelete
  14. @Shafawi Hamzah :: wakakaka style :D

    ReplyDelete
  15. ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kami DAtang Ziarah Blog Anda
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫

    Salam kunjungan salam ziarah…. eeeemmmm asam garam kehidupan....

    ade pepatah orang tua sebut
    ikan dilautan tak akan masin bila dimakan... tapi kalau jadi ikan masin bybuh garam masin gak...

    org sebut kurang asam tak sebut pun kurang garam ....

    ReplyDelete
  16. tanpa garam,x sedapla makanan. haha. jokeeeee

    ReplyDelete
  17. ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Kami DAtang Ziarah Blog Anda
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫

    woooo jangan banyak makan garam nanti darah tinggi plakkk...

    yup kalau makanan tak bubuh garam mana lahhh sodap kan...aweyn

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...