Sunday 28 April 2013

Iron Man 3 Review - Tony Stark dan Pepper Potts

HOlla Peeps,

"Ladies, children, sheep... Some people call me a terrorist. I consider myself a teacher. Lesson number one: Heroes, there is no such thing." The Mandarin
http://cache.g4tv.com/ImageDb3/316087_S/iron-man-3-reveals-super-bowl-spot-and-new-poster.jpg


Robert Downej Jr. kembali menyarung Suit Besi di dalam sebuah filem Superhero keluaran Marvel Cinematic Universe, Iron Man 3. Selepas Iron Man berjaya selamatkan dunia dari Alien bersama team The Avengers, siapa pula musuhnya kali ini?


Sinopsis: Marvel's "Iron Man 3" pits brash-but-brilliant industrialist Tony Stark/Iron Man against an enemy whose reach knows no bounds. When Stark finds his personal world destroyed at his enemy's hands, he embarks on a harrowing quest to find those responsible. This journey, at every turn, will test his mettle. With his back against the wall, Stark is left to survive by his own devices, relying on his ingenuity and instincts to protect those closest to him. As he fights his way back, Stark discovers the answer to the question that has secretly haunted him: does the man make the suit or does the suit make the man? Sumber IMDB


Robert Downey Jr. kembali mengalas tugas sebagai Tony Stark / Iron ManGwyneth Paltrow sebagai Pepper Potts, Don Cheadle sebagai James Rhodes / War Machine, Guy Pearce sebagai Aldrich Killian dan Ben Kingsley sebagai The Mandarin. Kebanyakkan watak masik dikekalkan dengan pelakon yang sebelum ini, dan kali ini ditambahkkan dengan beberapa watak baru yang dilihat membawa peranan dengan sangat baik.



"You're not a man. You're nothing more than a maniac. I'm not afraid of you. No politics here: just good old fashioned revenge!" Tony Stark

Filem kali ini sedikit lari dari penceritaan asal Ironman, dan watak The Mandarin. Apa yang lain? Kena tengok di pawagam berhampiran untuk mengetahuinya. Secara keseluruhannya, begitu banyak twist yang tidak dijangka dari awal sampai habis filem ini.

Plot cerita tidak begitu typical dan memberi demensi baru didalam penceritaan Superhero. CGI yang super ohsemmm tak perlu diceitakan lagi kerna mereka ada teknologi dan ada wang untuk membuatnya. Walaupun aku sedikit kecewa dengan Mandarin, tetapi plot twist yang dikemaskan sedikit melegakan hati aku.




Tak banyak aku nak di reviewkan untuk filem kali ini, tak banyak untuk di kritik, dan tak banyak untuk dipuji, mungkin kerna terlalu biasa dengan filem bergenre Superhero. Dan aku nak lebih lagi untuk installment kali ini. Hope The Avengers 2 yang diramalkan tayangan pada 2015 tidak mengecewakan.

Ops, dah habis cerita jangan terus balik, tunggu scene Post-Credit..


RATING: 7.5/10 (Sebuah filem yang menarik untuk ditonton bersama seisi keluarga.)


Till then, Adiós peeps ;)

-zuan-
p.s: sapa join bercuti dan shopping bersama Zarul Umbrella ke Ho Chi Minh? Menarik wo pakej tu.. 


click ads to show your support (",)

11 comments:

  1. cerita nie mmg best!!!
    semalam baru pergi tengok..
    sy bagi 8 bintang..ehhehe...
    tak bosan tengok, ade gadjet2 canggih, ade robot, ade banyak aksi letup2, gaduh2, ada babak kelakar, cinta sedih..semua ade...best..:)

    ReplyDelete
  2. 7.5 je? saya belum tengok lagi cerita ni~

    ReplyDelete
  3. baru tengok semalam ...
    memang tunggu last kredit hehe

    ReplyDelete
  4. review yg menarik.. 7.5 jer rating.. huhu..
    meh bace review iron man kat sini gak..
    http://syncronizeq.blogspot.com/2013/04/film-review-iron-man-3.html

    ReplyDelete
  5. tak dapat tengok lagi T_T

    eh tapi ramai cakap tak best ?

    ReplyDelete
  6. so far member yang dah pergi cakap best tapi kena tengok sendiri jugak ni

    ReplyDelete
  7. masih tak sempat nak tgk, tp excited sb filem ni ikut komik extremist yeay

    ReplyDelete
  8. game kesukaan saye ni...

    ReplyDelete
  9. Dengar khabar filem Iron Man 3 adalah sekuel terakhir. Walau bagaimanapun suit Iron Man 3 memang awesome.

    ReplyDelete
  10. Review yg membantu zuan...
    Tak sabar nak tengok.. :)

    ReplyDelete

Every comment worth a thousand thanks.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...